Darmproblemen na water drinken, wat moet ik doen?

• Hoi,

Sinds een paar maanden moet ik direct naar het toilet zodra ik kraanwater gedronken heb. Dit gebeurt vooral bij mij thuis (sloopwoning, oude flat uit 1960 met een geiser), en zelfs na grondig door laten lopen van de kraan heb ik er last van. Ik heb dit ook bij anderen, maar dan in mindere mate. Dan krijg ik wel last van mijn buik (dan gaat het borrelen en krijg ik kramp) maar dan hoef ik niet direct naar het toilet.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik woon in Nederland, mijn water wordt gezuiverd door het Hoogheemraadschap Delfland, als dat iets uitmaakt. Ligt het aan mijn lichaam, ligt het aan de geiser of ligt het echt aan het water zelf? Help!

Groetjes, Appelsien

• Dit zijn van die situaties dat je eigenlijk al lang de huisarts gevraagd zou moeten hebben, op een forum ga je ge waarschijnlijk geen beter advies krijgen dan wat een arts zal zeggen.

Anyway, hebben andere in je buurt er last van? Het water wat je bij andere drinkt, zitten die op hetzelfde blok (voor als het probleem dieper zit), hebben mensen in de buurt meer weerstand dan dat jij hebt of een gezondere levensstijl waardoor ze hier minder last van hebben? Allemaal factoren die toch wel een rolletje spelen.

• @k1 zegt in Darmproblemen na water drinken, wat moet ik doen?:

Dit zijn van die situaties dat je eigenlijk al lang de huisarts gevraagd zou moeten hebben, op een forum ga je ge waarschijnlijk geen beter advies krijgen dan wat een arts zal zeggen.

Anyway, hebben andere in je buurt er last van? Het water wat je bij andere drinkt, zitten die op hetzelfde blok (voor als het probleem dieper zit), hebben mensen in de buurt meer weerstand dan dat jij hebt of een gezondere levensstijl waardoor ze hier minder last van hebben? Allemaal factoren die toch wel een rolletje spelen.

Dankjewel voor je antwoord en je hebt helemaal gelijk, echter drink ik zo weinig water uit de kraan dat ik daarvoor niet naar de huisarts hoef. Ik eet wel heel slecht, heb geen goed ritme, maar ik denk dat het met mijn flatgenoten ook zo is, aangezien ik in dezelfde klasse val (achterstandswijk).