Hoe ver gaat dierenliefde???? En wanneer is het overlast???

• Ik weet niet, maar ik ben boos.
    Ik zal uitleggen, ik heb een oudere buurvrouw. Ze woont alleen met haar honden en poezen en heeft helemaal geen familie. Er komt veelal zorg aan huis. Enkele tijd terug is ze gevallen en is ze enkele weken in revalidatie geweest. Nu valt niemand op een afgesproken tijdstip dus tja, de dieren! Ambulance, politie is erbij geweest en enkele buurtbewoners. Op advies vanuit oa mij hebben we de dierenopvang ter plaatse gebeld. Deze kon de honden (2 kleintjes) ophalen. De poezen ook echter kittens namen ze niet in de opvang. Mevrouw had nader gehoord te hebben, 2 hondjes en 11 poezen incl kittens!!! Politie heeft er voor gekozen dat de opvang eerst bij de familie hoort, echter is er geen familie! Conclusie is dat de honden en poezen 1 week later pas door de dierenambulance zijn opgehaald. Een ander buur heeft de honden 3x per dag even uitgelaten. Verder hoop geblaf. Vanuit de buurt kwamen er reacties dat ik begrip voor de situatie moest hebben. Nu heb ik veel begrip mijn indruk maar ik vind dat als dieren 1 week alleen zitten en dan met name de 2 honden …tja, dat vind ik geen optie en zeer kwalijk.
    Meerdere keren heb ik politie gebeld voor overlast van geblaf maar blaffen en bekend met de situatie dat mevrouw is oogenomen en er een buurt vrouw 3x per dag een kleine blok uitlaat is helaas niet voldoende om de honden tijdelijk onder te brengen. Ja, na 1 week is het toch geregeld. Vanuit de buurt heb ik begrepen dat er rattenkeutels en maden zijn aangetroffen. Helaas valt dit niet onder takenpakket zorg en als er verder dus niemand in het huis komt, wordt dit dus toegestaan.
    Verklaart wel mijn zwerm strontvliegen in huis, vele kattenpoep in tuin, geluidshinder en dus vaak niet goed slapen enz enz… daarnaast wordt mijn hond er ook onrustig van want zij reageert op het gekef van die andere 2. Dus cirkel is rond.
    Recent is mijn buurvrouw terug gekomen uit revalidatie. En jawel, de dieren ook!!
    Dus weer hoop gekef want de honden kunnen door haar niet uitgelaten worden. Denk dat ze in tuin poepen en plassen maar zou ook best binnen kunnen zijn. Geen idee…
    Zorg aan huis ook dagelijks maar deze laten de honden ook nooit uit en ik denk persoonlijk niet dat zij dagelijks ontlasting in tuin verwijderen gezien hun takenpakket en de vliegen wederom in mijn woning. Nu komt het volgende en de maat is echt vol bij mij, 3.15u in nacht ( mijn vriend is vrachtwagenchauffeur, heeft bij mij geslapen en zojuist de deur dus uit gegaan voor werk) heb ik een poes van de buurvrouw hier binnen!!! Mijn hond vliegt, tiert en gromt en de poes is nu bij mij naar boven gevlucht. Kan d’r niet vinden maar omdat mijn hond gromt gaat zij zich nog meer verschuilen en krijg ik haar nooit te pakken zo. Bovendien kan ik moeilijk naar mijn bed als er boven een poes zit, mijn hond slaapt ook altijd boven bij mij. Conclusie weer hele nacht op door dit gezeik.
    Woningbouw is van vorige situatie ook op hoogte. Vandaag ga ik naar de buurvrouw toe en met haar zorgverleners een hartig woordje spreken. Ook woningbouw ga ik benaderen.
    Ik ben er klaar mee. Ik wil geen poezen in huis. En van mijn buren al helemaal niet. Vind zelfs vies. Ik hou van dieren maar hier niet van. Ik weet dat de dieren er niks aan kunnen doen maar ik kan het niet meer opbrengen om dit ook nog echt zo te voelen.

Ben ik nou een zeikerd of vinden jullie ook dat ik begrip moet hebben hiervoor en mijn buurvrouw haar beestjes miet gunnen?

• Normale situatie om over te zeiken, en het heeft niet veel met begrip te maken, je gunt haar waarschijnlijk het beste, maar het moet jou niet hinderen, jij hebt ook het recht om gelukkig te zijn, zo simpel is het.

De mensen die zeggen dat je begrip moet tonen wonen er waarschijnlijk niet naast, en ondanks dat begrip het wel makkelijker maakt om het te accepteren, dat betekent nog niet dat het geaccepteerd moet worden.
    De wet kan er vrij weinig tegen, dit zijn van die specifieke situaties waar geen kant en klare oplossing voor is omdat de bijkomende zaken een beetje uit elkaar liggen (door ongeval, nu weer thuis, overmacht etc.) , en om tot die oplossing te komen moet rechter en al er bij te pas komen, wat tijd in beslag neemt.

Als ze nu weer thuis is en haar dieren niet onder controle kan houden, dan mag dat gewoon simpelweg langs de rechter, maar het is inderdaad beter dat je dit eerst met haar bespreekt, zo kan zij nog een middenweg kiezen die voor beide partijen acceptabel is.

Qmo5y18.jpg

• @k1 oo wat ben ik blij om te horen dat ik hierover mag zeiken. Verhaal krijgt een staartje erbij. Ik ben vandaag bij de buurvrouw aangegegaan om te vragen hoe het ging nu en of ze de piesjes weer heeft. Ze gaf aan enkel 1 zwarte en nog 1. Ik vroeg haar de kleur van de andere poes. Ik krijg geen duidelijk antwoord maar 100% zeker wist ik niet dat de poes bij mij binnen van haar afkomstig was. Geen duidelijk antwoord gekregen en de deur ging dicht. Half voor mijn neus! De zorghulp kwam vrij snel naar buiten en ik benaderde haar met de vraag of de buurvrouw poezen had. Antwoord; geen idee ik kom hier de eerste keer en weg was ze! Mond vol tandenstond ik daar dus. Woningbouw gebeld. Zij kunnen weinig. Ze verhuren een woning maar zouden gemeente melding maken.
    Vanavond bij thuiskomst…mijn vriend en ik zagen dw poes voor haar raam zitten.
    Sta je dan…uitgeluld! Begrip heb ik niet dus wmt is de snelste hoop dat haar hart leugens niet kan verdragen!!!