Van jou kan ik het hebben, maar als een ander het zegt zou ik er moeite mee hebben.

• Admin

Vandaag maakte ik een opmerking naar een collega. Die opmerking was best ‘hard’ maar ze zei dat ze hem wel kon hebben van mij. Ze zei “van jou kan ik het hebben omdat ik weet wie het zegt, maar als die van iemand anders zou komen had ik er meer moeite mee gehad”.

Ik vraag me af of jullie dat ook weleens hebben, dat je van iemand iets wel accepteerd wat je van iemand anders niet zou accepteren.

Wat zou jij wel van iemand accepteren maar niet van een iemand anders?

• Blogger

Ik ben daar vrij onverschillig over, maar als ik er zo over ga nadenken kom ik op dit uit:

Aan de ene kant ben ik het met haar eens, je kent de persoon en diens intenties. Sommige mensen zijn nou eenmaal lomper maar bedoelen het goed.

Aan de andere kant: zo’n uitspraak van een bekende kan wel extra kwetsend overkomen. Vreemde mensen kennen mij niet, zij mogen oordelen wat ze willen over mij, het boeit me niet, juist omdat zij mij niet kennen en hun uitspraken baseren op aannames. Als een bekende dit doet, zegt die dat omdat hij weet dat het zo is, waardoor het dus weer extra confronterend kan zijn.

• Als iemand zegt dat hij met mijn moeder geneukt heeft dan komt die daar niet mee weg, tenzij het mijn vader is.