24 uur per dag denken, wel of niet normaal?

• Mijn denken staat nooit stil. Word er vaak onrustig van. Stil zitten is aanleiding tot nog meer denken. Laat staan stilte in huis…
    Vandaag is weer eens zo’n dag dat mijn denken negatief is. Zoo moeilijk om de aandacht dan te verleggen. Bij een dag als vandaag zou ik graag willen dat ik eens een moment van niks denken kon ervaren.
    Sommige mensen zeggen dat te kunnen. Het niet nadenken. Ik kan me er helemaal niks van voorstellen. Ik denk altijd. Positief of negatief is geen verschil. Het wordt me moeilijk op een dag als vandaag. Als mijn denken negatief en voor mij vaak emotioneel word.
    Is dit nu eigenlijk verschillend aan man/ vrouw zijn???

• Blogger

Nee, denk dat dat meer aan je hersenen ligt dan aan je geslacht

• Met niet nadenken bedoelen mensen vaak dat ze niet bewust ergens over nadenken of dat ze er niet zo veel mee bezig zijn. Niet nadenken kan simpelweg niet omdat je altijd nadenkt. Als je je focust op niet nadenken dan denk je daaraan en dat is ook iets.

Ik herken het bij mezelf ook wel als ik niks doe dat ik dan ga denken over van alles en nog wat. Daarom is het belangrijk om bezig te blijven en het zo nu en dan eens van je af te praten of schrijven (wat je nu hebt gedaan).

• Je hebt het goed verwoord zeg! Sluit me hier helemaal bij aan. Je eerste stukje geeft mij een rustig gevoel dus dank je wel. Ik deel veel wat er in me opkomt. Heb dat nodig, tis soort van afschreven van gedachtes voor mij. Mijn omgeving is er alleen niet altijd blij mee en gedachre hardop uitspreken is soms verwarrend voor de ander omdat ik dan nogal eens verander over iets.