Wat te doen tegen slaapproblemen?

• Ik heb door de vakantie moeite om mijn slaappatroon te vinden en aan te houden. In de vakantie heb ik het soms erg laat gemaakt. Als de zon op kwam ging ik naar bed om te slapen en ik sliep dan tot 2/3 uur in de middag.

Dinsdag is mijn school weer begonnen en ik moet elke ochtend om half 9 beginnen. Geen enkele dag heb ik het eerste uur uitval en daarom vind ik het een pittige eerste periode.

Mijn week zag er ongeveer zo uit.

• Maandagavond wilde ik om 22:00 gaan slapen omdat ik dinsdag om 8 uur op moest staan om schoolrooster en kennis te maken met de klas om half 10. Ik sliep pas om 3 uur)

• Dinsdag verslapen (half 11 wakker) en veel gemist op school. Ook geen goede eerste indruk. Die avond wilde ik op tijd naar bed gaan, maar weer lukte het niet. Ik sliep pas om half 4/4 uur.

• Woensdag weer verslapen. Ik drukte de wekker wel af deze morgen maar ben daarna weer in slaap gevallen. Om half 1 schrok ik pas wakker. Ik ging 's avonds weer om 10 uur naar bed en ik viel gelukkig half 12 in slaap.

• Gisteren ben ik op tijd opgestaan en ik was ook op tijd op school. Ik ging gisteravond weer om 10 uur naar bed maar sliep pas rond de klok van 4.

• Vandaag weer te laat wakker, door de wekker geslapen. Schrok wakker iets voor 11 uur. Heb vandaag waarschuwing gekregen op school dat ik er geen gewoonte van moet gaan maken.

Ik ben heel moe en ik wil echt wel slapen, maar het lukt me op de ene of andere manier niet. Ik gaap al vanaf 6 uur en lig ook al vanaf 9 uur in bed omdat ik zo moe ben maar het in slaap vallen lukt niet.

Wie kan mij tips geven of advies wat ik kan opvolgen zodat ik een beetje op tijd kan slapen en 's morgens op tijd weer naast mijn bed sta en op tijd op school ben?

• Oei slaapproblemen heb ik ook gehad alleen duurde die ongeveer een half jaar. Ook geen motivatie voor jou, oeps 😂 Bij de drogist hebben ze middeltjes je kan het eens proberen. De radio zachtjes aan helpt ook wel. Succes!

• O, ik vergeet te melden ik heb nu medicatie van de arts en slaap nu wel.

• Moderator

Ik zal je zeggen, je bent niet de enige hoor… Ik heb zo ongeveer het zelfde ritme als jou. 😂 Ik slaap ook echt meestal pas rond 2 a 3 a 4 uur. Eerder lukt het gewoon NIET. (Misschien als ik straal bezopen ben wel. ma dat heeft hier niks mee te maken :x ) Echter ben ik nog niet te laat gekomen op school deze week. Ma het is voor mij ook een no go om na school in bed te kruipen en dan te slapen tot 20:00-21:00. <---- Dat is wat ik nu dus doe maar fack dat.

Mogelijke oplossingen, Tja…
    Ik denk zelf aan slaappillen ofzo,
    Je zou wat mij wel eens in slaap brengt Youtube video’s kunnen kijken en dan vanzelf in slaap vallen (via de telefoon dan aan oplader, anders is t opladen op school)
    Ga na het avond eten efkes lekker sporten, Zorgt dat je wat energie kwijt raakt en dan raak je sneller vermoeid.

Mocht dit niet werken dan raad ik je aan om op de telefoon ongeveer 5 wekkers te gaan zetten (Wellicht meer, tijdelijk tot t weer beter gaat) Dan kom je niet te laat.

Verder weet ik ff niks meer maar als me iets te binnen schiet hoor je t wel, succes.

• Blogger

Neem een shitlading melatonine!

• Moderator

Hoe gaat het er nu mee @stijlvol?