KEEN

Wetenschap: succesvol veroudering in door het lab gegroeide menselijke cellen omgedraaid

• Het vermogen om veroudering tegen te gaan, is iets dat veel mensen hopen te zien in hun leven. Dit is nog ver verwijderd van de realiteit, maar in ons nieuwste experiment hebben we de veroudering van menselijke cellen omgekeerd, die de basis kunnen vormen voor toekomstige anti-degeneratiemedicijnen.

Veroudering kan worden gezien als de progressieve achteruitgang van de lichaamsfunctie en is gekoppeld aan de meeste van de veel voorkomende chronische ziekten waar mensen aan lijden, zoals kanker, diabetes en dementie.

Er zijn veel redenen waarom onze cellen en weefsels niet meer functioneren, maar een nieuwe focus in de biologie van het ouder worden is de accumulatie van “verouderde” cellen in de weefsels en organen.

file-20180807-191019-17mfsso.jpg
    ^
    A senescent cell. Eva Latorre, Author provided

“We zijn op zoek naar manieren om de verbindingsfactoren weer op te zetten. In ons nieuwe werk toonden we aan dat door oude cellen te behandelen met een chemische stof die kleine hoeveelheden waterstofsulfide afgeeft, we niveaus van sommige splitsingsfactoren konden verhogen en oude menselijke cellen konden verjongen.”

Voor het volledige nieuws bericht kijk je hier
    https://theconversation.com/ageing-in-human-cells-successfully-reversed-in-the-lab-101214

Ik heb het vertaald voor het forum. Orgineel is in engels.

Wat vinden jullie hier van? Ik zelf ben meer van het cyborg idee :’) maar ja…
    Ik heb hier sowieso veel gedachten bij.

Maar de grootste is:
    Is het slim?

• Hoop het niet, de aarde is al vol genoeg. Of er moet een geboorte limiet gaan komen, maarja, dan worden mensen weer boosch

• @chaussettes zegt in Wetenschap: succesvol veroudering in door het lab gegroeide menselijke cellen omgedraaid:

Hoop het niet, de aarde is al vol genoeg. Of er moet een geboorte limiet gaan komen, maarja, dan worden mensen weer boosch

Dat zijn precies mijn gedachtens. Erge is we hebben genoeg resources om 3x zoveel mensen te kunnen onderhouden. En de aarde zelfs schoon te houden. Maar it aint happening.

Aanmelden om te reageren