Ik wil mijn buren pesten

• Blogger

Maar hoe?

Situatie: Al een jaar hebben wij last van de onderburen. Nee, zij maken geen lawaai, dat doen wij zogenaamd. Lopen we in huis op sokken? KAN HET EFFETJES WAT ZACHTER? Zelfs toen wij netjes voor 10 uur lagen te slapen, kregen we de volgende dag een klacht: we moeten niet snachts door het huis lopen! Want dat is vervelend! Dat moet onze kat zijn geweest die aan het spelen was. En het wordt van kwaad tot erger.

Zo zijn we weleens beschuldigd van lawaai maken, onze vrienden zouden als olifanten op naaldhakken aan het dansen zijn. Maar we lagen te slapen? En vrienden? Die wonen overal en nergens, maar niet hier. De bom is gisteren dan ook gebarsten: ik liet per ongeluk een pan vallen, en gelijk weer dat gezeik. Ze zou de politie bellen, de woningstichting zou ons uit huis gooien, blablabla. Niks van gehoord, maar ben het inmiddels zo zat dat ik ze - binnen de grenzen - helemaal kapot wil pesten.

Dus heeft iemand nog originele ideeën? Enige vereiste is dat het gewoon toegestaan is, dus bijvoorbeeld tussen 9:00 en 22:00 overmatig veel door het huis heen lopen. Of een feestje vieren tussen die tijd.

Alvast bedankt 💙

• Admin

Je mag als je het aangeeft bij de gemeente verbouwen en daarbij geluid produceren.

Moet je niet toevallig een muurtje slopen of iets uitbreiden?

Qua geluid kun je hoge pieptonen opzetten die continu te horen zijn en die je aan kunt zetten als je het huis verlaat (moet je zelf geen huisdieren hebben, anders raad ik het je af).

• Blogger

@keen zegt in Ik wil mijn buren pesten:

Je mag als je het aangeeft bij de gemeente verbouwen en daarbij geluid produceren.

Moet je niet toevallig een muurtje slopen of iets uitbreiden?

Qua geluid kun je hoge pieptonen opzetten die continu te horen zijn en die je aan kunt zetten als je het huis verlaat (moet je zelf geen huisdieren hebben, anders raad ik het je af).

Helaas gaan we over ongeveer een half jaar verhuizen (hoop ik) dus verbouwen heeft geen nut :(

En dat laatste zal mevrouw Kawasaki niet blij mee zijn, misschien in de laatste week…

• Global Moderators

Klinkt erg bekent. In onze vorige woning hadden we zo’n zelfde buurman.

Bij elk geluidje begon meneer terug te bonken of met een bezemsteel tegen het plafond te slaan ofzo. Het erge was nog dat wij vaker last hadden van hem. Hij vond het normaal om snachts met deuren te slaan en hij liet standaard de wc bril naar beneden kletteren. Hij had bovendien ook elk weekend vrienden over de vloer die daar dan tot 03:00-04:00 waren inclusief schreeuwen en whatever.

Anyway kort daarna zijn we verhuisd. Helaas hebben we nu een nieuwe buurvrouw die één of andere stoornis heeft. Enkele keren per week is ze opeens boos om wat voor reden dan ook en dat moet ze dan afreageren door tegen een radiator te schoppen of een wasmachine van de trap te rollen (althans zo klinkt het)