Straffen bij Halt

• Ik ben in de war

De haltstraffen zijn er om jeugd te straffen na kleine ‘misdaadjes’. Maar de straffen hebben 9 van de 10 keer te maken met wat je fout hebt gedaan.

Nou had een vriend op zijn 14e ook een haltstraf. Hij zat met lucifers te spelen op een bruggetje. Nou dachten omwonenden dat hij de brug in de fik aan het zetten was. Dat was wel niet het geval maar hij moest nog steeds een straf krijgen.

Hij kreeg de straf dat hij een vezorgingstehuis moest warmstoken, dus blokken hout in een kachel gooien.

Maar dat is toch onlogisch?

Je krijgt straf voor fikkie stoken, en wat is je straf? Fikkie stoken?

Halt is DOM

• Hij wilde toch een fikkie stoken? Dan mag ie een fikkie stoken, in tijd die hij beter had kunnen gebruiken. Bovendien vind ik het redelijk terecht dat hij straf heeft gekregen, waarom zou je met lucifers moeten spelen op een brug?

• @bleek zegt in Straffen bij Halt:

Hij wilde toch een fikkie stoken? Dan mag ie een fikkie stoken, in tijd die hij beter had kunnen gebruiken. Bovendien vind ik het redelijk terecht dat hij straf heeft gekregen, waarom zou je met lucifers moeten spelen op een brug?

Is het verboden om met lucifers te spelen dan?

• @snoetie zegt in Straffen bij Halt:

@bleek zegt in Straffen bij Halt:

Hij wilde toch een fikkie stoken? Dan mag ie een fikkie stoken, in tijd die hij beter had kunnen gebruiken. Bovendien vind ik het redelijk terecht dat hij straf heeft gekregen, waarom zou je met lucifers moeten spelen op een brug?

Nee, waarom moet dat verboden zijn?

• @bleek zegt in Straffen bij Halt:

@snoetie zegt in Straffen bij Halt:

@bleek zegt in Straffen bij Halt:

Nee, waarom moet dat verboden zijn?

Omdat je zegt dat zijn straf terecht is.

Vind het juist wel logisch om het daar te doen, want een brug kun je niet zo snel in de fik steken. Er vanuit gaande dat het geen houten brug is

• Ik vind de straffen bij Halt een beetje overdreven. Mijn buurjongen (15) moest naar Halt omdat hij met een buks op vogels aan het schieten was in het bos.

Hij moest 30 uu een boswachter meehelpen om afval te verwijderen in het bos waar hij geschoten heeft.

Het positieve is dan weer wel dat hij na deze straf vrijwilligerswerk is gaan doen bij de boswachter omdat hij het werk leuk vond en hij veel waardering had voor het werk wat de boswachter deed.

Log in to reply