Hoe is het jou gelukt te stoppen met roken?

• Hallo KEEN-ers,

Ik wil tips om te stoppen met roken. Daarom wil ik graag ervaringen horen hoe het jullie gelukt is om van de peuken af te blijven. Ik hoef geen tips van mensen die nooit hebben gerookt of geen ervaring hebben met het stoppen van roken.

Bedankt

• Bijna een jaar gerookt. (15 - 16). Ik ben er net zo makkelijk mee gestopt als dat ik begin. Had geen last van bijwerkingen of terugvallen.

Je zult hier niet veel aan hebben maar het is wel mijn ervaring.

Succes, ik hoop dat het je lukt op de een of andere manier.

• 2 jaar gerookt (17-19) ik rookte best veel. Op het laatst rookte ik een pakje (40mg) shag per dag. Toen ik begon met blowen rookte ik iets minder shag, maar blowde ik 2 of 3 jointjes per dag.

Sinds mijn 19e kreeg ik werk en had ik veel minder vrije tijd. Ik was bijna niet meer thuis en dat heeft ervoor gezorgt dat ik bijna geen tijd meer had om te blowen. Ik blowde vooral thuis omdat ik niet wilde dat mensen mij op straat zagen blowen. Ik ben kort nadat ik begon met werken gestopt met blowen. Omdat ik op mijn werk alleen kon roken in de pauze werd ik gedwongen om op bepaalde tijden te roken. Ik rookte overdag bijna niet meer en na een maandje of 3 kon ik makkelijk thuis van de shag afblijven.

Ik ben nu ruim 2 jaar gestopt met roken en blowen.

Ik weet niet hoe je leven eruit ziet. Maar probeer de plekken waar je rookt te vermijden. Als je op je werk rookt, ga niet in de rookkamer zitten of neem geen sigaretten of shag mee naar je werk. Zorg dat je de pauze gebruikt om te eten en ga daarna weer aan het werk. Als je de drang voelt om te roken, begin dan iets eerder met werken.

Als je thuis rookt en je zit nu thuis of hebt vakantie probeer dan veel uit huis te gaan. Als je dan uit huis gaat neem geen sigaretten mee. Ga een stukje rijden met de auto of stap op de fiets. Ga iets met vrienden doen. Ga zwemmen of andere activiteiten doen zodat je bezig bent. Na een paar dagen dit vol te houden ben je lichamelijk niet meer verslaafd en kun je definitief stoppen met roken. Na 2 of 3 weken ben je helemaal van het roken af.

Owja, en ga geen geld uitgeven aan E-smokers, nicotine pleisters, nicotinekauwgom, pilletjes of andere wondermiddeltjes zoals Varenicline, Champix, Zyban, Nortilen, Bupropion, Cytisine en al die andere placebo bullshit. Ze werken niet en hebben nare effecten die slapeloosheid, nachtmerries, en ernstige angst en paniekaanvallen tot gevolg. Mijn moeder gebruikte op advies van de dokter Champix en daarna heeft ze 6 weken in een kliniek gezeten om van haar paniekaanvallen af te komen. Haar huisarts zegt dat dit komt doordat ze juist is gestopt met roken, maar in de kliniek hadden ze vaker mensen opgenomen die door gebruik van Champix (of andere medicijnen die helpen te stoppen met roken) daar terecht zijn gekomen.

Sterkte met het stoppen en ik hoop dat je iets aan mijn advies hebt.

• @bleek zegt in Hoe is het jou gelukt te stoppen met roken?:

ga geen geld uitgeven aan E-smokers, nicotine pleisters, nicotinekauwgom, pilletjes of andere wondermiddeltjes zoals Varenicline, Champix, Zyban, Nortilen, Bupropion, Cytisine en al die andere placebo bullshit.

Mijn huisarts heeft tegen me gezegd dat al die zogenaamde wondermiddeltjes placebo’s zijn die op de markt worden gebracht door dochterbedrijven van de tabaksindustrie.

De tabaksindustrie koopt artsen en wetenschappers om, om de werking placebo’s positief in kaart te brengen met valse onderzoeken, studie’s en bewijzen.

• Global Moderators

@kico zegt in Hoe is het jou gelukt te stoppen met roken?:

@bleek zegt in Hoe is het jou gelukt te stoppen met roken?:

ga geen geld uitgeven aan E-smokers, nicotine pleisters, nicotinekauwgom, pilletjes of andere wondermiddeltjes zoals Varenicline, Champix, Zyban, Nortilen, Bupropion, Cytisine en al die andere placebo bullshit.

Mijn huisarts heeft tegen me gezegd dat al die zogenaamde wondermiddeltjes placebo’s zijn die op de markt worden gebracht door dochterbedrijven van de tabaksindustrie.

De tabaksindustrie koopt artsen en wetenschappers om, om de werking placebo’s positief in kaart te brengen met valse onderzoeken, studie’s en bewijzen.

Dat vind ik dan wel weer erg ver gezocht :P
    Complottheorieën enzo.

• @kico zegt in Hoe is het jou gelukt te stoppen met roken?:

@bleek zegt in Hoe is het jou gelukt te stoppen met roken?:

Ja, en Heineken en Grolsch financiëren de bomen langs de wegen zodat je er met je dronken kop tegenaan kan rijden.

Ik denk dat die huisarts van je te veel van zijn eigen snoepdoos heeft gebruikt.

• @kico zegt in Hoe is het jou gelukt te stoppen met roken?:

Mijn huisarts heeft tegen me gezegd dat al die zogenaamde wondermiddeltjes placebo’s zijn die op de markt worden gebracht door dochterbedrijven van de tabaksindustrie

Placebo’s mogen door huisartsen niet voorgeschreven worden.
    Alleen in een trial mogen placebo’s gegeven worden.
    Daar moet voor getekend worden.

• zegt in Hoe is het jou gelukt te stoppen met roken?:

@kico zegt in Hoe is het jou gelukt te stoppen met roken?:

Mijn huisarts heeft tegen me gezegd dat al die zogenaamde wondermiddeltjes placebo’s zijn die op de markt worden gebracht door dochterbedrijven van de tabaksindustrie

Placebo’s mogen door huisartsen niet voorgeschreven worden.
    Alleen in een trial mogen placebo’s gegeven worden.
    Daar moet voor getekend worden.

In een trial worden echte placebo’s gebruikt. Maar dit soort middelen daar is zo weinig bewijs voor dat het werkt of dat onderzoek naar is gedaan.

Het beste om te stoppen met roken is een bezigheid zoeken waarbij je het roken vergeet.

Nu met deze dagen veel zwembaden en verkoeling zoeken of naar plaatsen gaan waar je niet mag roken.

Ik rook zelf wel nog maar ik merk dat als ik niet thuis ben ik maar 5 sigaretten of minder per dag rook.

• Mijn moeder is gestopt met dankzij hulp van nicotine pleisters.

• Admin

Ik denk dat het voor iedereen anders is. Kwestie van uitzoeken wat voor jou persoonlijk werkt. Of dit nou afleiding zoeken is, of bijvoorbeeld een vervangende handeling.

Het slimste is nog altijd, als je er echt niet uitkomt en echt graag wilt stoppen, om ff bij de huisarts langs te gaan. Die kan je vast wat hulp en ondersteuning bieden.

Log in to reply