Belachelijke sanctie als ik mijn verjaardagscadeau niet terug geef

• Ik heb een flesje Gabrielle Chanel gekregen van mijn verjaardag van een jongen. Ik schrok hier een beetje van omdat ik weet dat Gabrielle Chanel (100ml) meer dan 150 euro kost maar ik was zo blij dat ik eindelijk echte parfum had gekregen. Maar helaas moeten mijn ouders het weer verpesten. Ze vinden dat ik het niet moet aannemen en dat ik het flesje terug moet geven aan die jongen.

De vader van die jongen zit in de parfum wereld en daarom zal hij er niets of niet veel voor betaald hebben. Mijn ouders denken dat die jongen een player is omdat hij al zijn vrienden en vriendinnen parfum geeft maar dat is niet zo het is een aardige jongen die nooit iets verkeerds zal doen. Maar dat geloven mijn ouders niet.

Als ik het cadeau niet terug geef aan hem dan willen ze dat ik niet meer ga stappen met hem. Een vriendin van mij zegt dat ik dan maar moet zeggen dat hij niet meer mee gaat, maar dan lieg ik en dat wil ik ook niet. Want als mijn ouders er dan achter komen dan mag ik helemaal niks meer doen.

Wat moet ik doen zodat mijn ouders niet zo streng zijn en zien hoe het echt zit? Want mijn ouders denken dat hij een player is omdat alleen players dure luchtjes kopen voor meisjes. Als ik ze zeg dat zijn vader een parfum winkel heeft geloven ze dat niet en zeggen ze dat players heel vindingrijk zijn in het verzinnen van achtergrondverhalen hoe ze aan dure parfums komen.

Mijn ouders overtuigen werkt niet en ik vind het een ondankbaar gebaar als ik het flesje terug geef. Ik weet ook niet of ik nog met hem om mag gaan als ik het cadeautje terug heb geeven. Mijn ouders zijn daar zo onduidelijk over.

Wat kan ik het beste doen?

• Kan je het niet bewijzen dat zijn vader een parfumwinkel heeft?

• Zeg da gwn tegen die jongen ofzo
    Die zal da wel snappen

• Blogger

Doen alsof je het teruggeeft en het aan die jongen uitleggen. Er zal vast wel iets op te verzinnen zijn :)

• Global Moderators

Beetje belachelijk inderdaad.
    Ik zou zeggen doe alsof je het teruggeeft, en bewaar het flesje vervolgens gewoon op school in je kluisje of op het werk ergens in een la (of ergens anders verzin wat leuks)

• Je kunt er vast wel iets op verzinnen. Ik snap dat je ouders bezorgd om je zijn maar dit is er wel over.