Cannabis voor terminaal zieken

• De opa van een vriendin van mij krijgt Morfine tegen reumatische aandoeningen. Haar opa heeft al 15 jaar last van enorme pijn aan gewirchten, pezen en spieren en kan zich daardoor steeds minder bewegen. Mijn vriendin (die wel eens een jointje rookt) heeft haar opa aanbevolen om eens een jointje te roken tegen de pijn. Haar opa vond dit geen goed idee en weigerde de joint. Hij zei dat hij wist dat het hielp en dit 5 jaar geleden eens had gedaan, maar dat het voor hem geen doen is om legaal aan cannabis te komen.

Hierom wil ik een discussie starten over dit onderwerp met als stelling: Cannabis moet legaal verkrijgbaar zijn voor terminaal zieken.

Zijn jullie het hiermee eens of oneens?

• Naar mijn weten kun je hier een doorverwijzing voor krijgen en dat kan gewoon via de huisarts gaan.

Zolang het onder goede begeleiding gebruikt wordt is het geen probleem en waarschijnlijk is het een stuk gezonder dan het gemiddelde andere pilletje. Eigenlijk zijn alle medicijnen die je in je lichaam propt puur gif, dan is dit nog het medicijn met de minste troep.

• Ja, als het daadwerkelijk ook alleen door terminaal zieken werd gebruikt. maar helaas mogen mensen met de minste pijntjes al legaal cannabis halen.

Volgens mij wordt het ook nog deels of geheel vergoed.
    Ik ben echt anti-drugs, en ik weet dat medicijnen ongeveer dezelfde werking hebben maar dat daar de stof THC niet in zit waar je high van wordt.

Dus eigenlijk vind ik cannabis als medicijn onzin want het enige 'leuke’effect wat daarbij komt is dat je high wordt. Nou gewoon een spuit morfine erin dan heb je ook minder pijn. Alleen word je daar niet high van.

Ik vind drugs onzin en ben het daarom oneens met de stelling.

• zegt in Cannabis voor terminaal zieken:

Ja, als het daadwerkelijk ook alleen door terminaal zieken werd gebruikt. maar helaas mogen mensen met de minste pijntjes al legaal cannabis halen.

Volgens mij wordt het ook nog deels of geheel vergoed.
    Ik ben echt anti-drugs, en ik weet dat medicijnen ongeveer dezelfde werking hebben maar dat daar de stof THC niet in zit waar je high van wordt.

Dus eigenlijk vind ik cannabis als medicijn onzin want het enige 'leuke’effect wat daarbij komt is dat je high wordt. Nou gewoon een spuit morfine erin dan heb je ook minder pijn. Alleen word je daar niet high van.

Ik vind drugs onzin en ben het daarom oneens met de stelling.

En verslaafd raken aan morfine mag wel?

Ik heb ook ooit eens morfine gehad, en daar werd ik toch echt bijzonder High van, of er moeten echt paarse nijlpaarden in m’n kamer hebben gestaan.

Maargoed, ik vind dat het met mate wel voorgeschreven mag worden, en dat het wel onder begeleiding moet gebeuren.

• Global Moderators

Ben ik nou gek of wat?

In Nederland kunnen we toch gewoon legaal aan cannabis komen. Loop naar de coffeeshop om de hoek haal 5 gram amnesia of whitewidow ofzo en rollen maar.
    Een recept voor medicinale wiet is ook niet heel lastig te regelen.

@Gast Morfine is gewoon een opiaat net als heroine. Morfine en Heroine verschillen eigenlijk maar weinig van elkaar, de effecten zijn hetzelfde alleen is Heroine nog een stuk sterker.

• Cannabis is inderdaad pijnstillend maar…

Ik heb in het milieu van de “junkies” gezeten, ben het zelf nooit geweest voor de duidelijkheid maar vroeger rookte ik toch ook regelmatig (lees 's avonds voor het slapen gaan) voor goed te slapen, ik ben meteen gestopt toen een vader uit mijn "kringen op 50 jaar een hartstilstand heeft gehad waarop de dokters advies gaven *Meneer, u moet dringend stoppen met het roken van sigaretten. Dat terwijl deze persoon nooit een sigaret heeft aangeraakt, enkel 2 joints per dag.

Nu wist die dokter dus te vertellen dat 1 joint gelijk staat aan een pakje van 25 sigaretten.

Zo natuurlijk is het dus.

• Moderator

@eximius zegt in Cannabis voor terminaal zieken:

Ben ik nou gek of wat?
    In Nederland kunnen we toch gewoon legaal aan cannabis komen. Loop naar de coffeeshop om de hoek haal 5 gram amnesia of whitewidow ofzo en rollen maar.

Klopt helemaal, niks aan veranderen, mee eens wat @Eximius zegt.

• @snorkel zegt in Cannabis voor terminaal zieken:

Nu wist die dokter dus te vertellen dat 1 joint gelijk staat aan een pakje van 25 sigaretten.

Dokters zijn meestal tegen het gebruik van natuurlijke geneesmiddelen omdat ze grof verdienen met medicijnen.

• @eximius zegt in Cannabis voor terminaal zieken:

Ben ik nou gek of wat?

@Gast Morfine is gewoon een opiaat net als heroine. Morfine en Heroine verschillen eigenlijk maar weinig van elkaar, de effecten zijn hetzelfde alleen is Heroine nog een stuk sterker.

Ze dogen het, maar het is nog niet legaal in Nederland.

• Admin

@a-n-n-e zegt in Cannabis voor terminaal zieken:

@eximius zegt in Cannabis voor terminaal zieken:

Ben ik nou gek of wat?

Ze dogen het, maar het is nog niet legaal in Nederland.

Als het om medicinale wiet gaat wel. Gebruik voor medische doeleinde is compleet legaal.
    Daar komt bij dat je tot 5 gram bij je mag dragen zonder dat je daarmee strafbaar bent (geen boete helemaal niks)
    Het mag niet, maar er staat ook geen straf op als je 5 gram meedraagt.

• Admin

Voor meer info:
    https://informatiecentrumcannabis.nl/wet-en-regelgeving/wet-en-regelgeving-rondom-cannabis/

Dus om terug te komen op de hoofddiscussie die @stijlvol hierboven stelde.

Cannabis moet legaal verkrijgbaar zijn voor terminaal zieken.

Als iemand daadwerkelijk zo ziek is moet naar de huisarts gaan en medi wiet voorgeschreven zijn niet al te lastig zijn. En zoals je kunt lezen op bovenstaande site, is medi wiet totaal legaal :D