DHL is echt een beunbedrijf


  • Global Moderators

    Bestel je iets wat je laat bezorgen via DHL Express, waarvoor je extra betaald omdat internationaal en extra snel enzo. Nou dus niet he…

    • Ik krijg Woensdag nacht een sms dat mijn pakket onderweg is. Op dat moment ligt hij in Gatwick, UK
    • Donderdag gaat het pakket van Gatwick naar London Heathrow om vervolgens met het vliegtuig naar Eindhoven te gaan.
    • Tot dusver alles nog prima, ik krijg Vrijdagochtend een smsje dat mijn pakket dezelfde dag nog wordt bezorgd.
    • Netjes, best wel snel geregeld zou je zeggen. Maar nee er wordt helemaal niets bezorgd op Vrijdag. Ik probeer ze 's avonds te bellen maar helaas, dit bedrijf is blijkbaar om 19:00 al klaar. Beetje vreemd voor een bedrijf dat internationaal werkt maar whatever.
    • De Status staat ondertussen op Zending tijdelijk -on hold-.DHL onderneemt actie
    • Ik bel zaterdag ochtend om de status op te vragen, ik krijg hier te horen dat het pakket Maandag 2 Juli zal komen. Ok mooi verhaal.
    • Ondertussen is het Maandag en de status staat al sinds Zaterdag op: De verwachte levertijd is momenteel niet beschikbaar.
    • In de pauze op mijn werk besluit ik toch nog eens te bellen, ik krijg een jongen aan de telefoon die mij verteld dat het pakket vandaag (Maandag) tussen 14:00 en 19:00 bezorgd zal worden.
    • Ik kijk zojuist nogmaals naar de status en zie het volgende: Verwachte levertijd:Dinsdag, juli 03, 2018 - Voor het einde van de dag

    Serieus DHL WTF ben je aan het doen, €22eu verzendkosten voor deze onzin?
    FIX JE SHIT!

    TL;DR DHL is een pauper bedrijf die z’n afspraken niet nakomt en je graag extra laat betalen voor een Express levering die langer duurt dan een standaard levering.



  • Klacht indienen met als oplossing dat je het bedrag wat je voor de extra service kwijt bent terug wilt. Heb in het verleden meerdere malen mijn geld terug geëist omdat pakketjes niet op tijd kwamen voor verjaardagen etc. terwijl ik daar extra veel voor betaalde. Na klacht in te dienen op verschillende sites met klantbeoordelingen altijd mijn geld terug gekregen en excuses van DHL.

    https://www.klacht.nl/dhl/
    https://www.dhl.nl/nl/contact_center/contact_express.html
    https://www.dhlexpress.nl/nl/contact
    https://nl.trustpilot.com/review/www.dhl.nl
    https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/support
    https://opiness.nl/review/dhl-express

    Overal waar je kijkt scoort DHL 1 of 1.5 ster uit een max van 5.



  • Ik durf bijna geen dingen meer te bestellen uit angst voor dit soort shit, het is bijna met alle bedrijven zo


  • Global Moderators

    @snoetie zegt in DHL is echt een beunbedrijf:

    Ik durf bijna geen dingen meer te bestellen uit angst voor dit soort shit, het is bijna met alle bedrijven zo

    Ja en het mooie is dan dat als ik boodschappen bestel bij de AH dat dat altijd op tijd komt.
    Altijd op het gevraagde moment. En van te voren nog een SMSje met een tijdsvak van 30min.

    En in 2 jaar tijd is dat maar enkele keren fout gegaan, met met fout bedoel ik dan dat je 5min te vroeg of te laat zijn.

    Mooi man dat een supermarkt z’n bezorg shit beter op orde heeft dan een internationale pakket dienst.

    (Ik ik weet dat DHL natuurlijk veel meer te verwerken heeft dan een Appie maar gaat ff om het idee)

    Los daarvan, ik heb ondertussen tegen DHL gezegd dat ze dat pakket maar lekker naar een pickup point brengen, hoeven wij er niet meer op te wachten en dan haal ik hem zelf binnenkort wel op.



  • Mijn ouwe (Heeft winkel voor visspullen) doet al jaren geen zaken meer met DHL. Wilt er niks mee te maken hebben. Hij is daardoor veel klanten verloren doordat DHL vaak te laat kwam en niet op afgesproken tijden.

    Mijn vader werd ook vaak wakker door het SMS-je wat ze dan midden in de nacht sturen dat de goederen die dag tussen xx en xx aan zouden komen. Maar als ze al kwamen die dag dan was het niet in dat tijdsvak.

    Ik betaal zelf liever 5,95 verzendkosten bij PostNL of een andere pakketbezorg dienst dan dat ik gratis verzending krijg van DHL. Het verhaal zoals @Eximius omschrijft kwam bij mijn vader 2/3x in de week voor.

    @Panthera Geld terug? Vergeet het maar. Ze krijgen zo veel klachten, als ze overal geld terug zouden geven bestond het bedrijf niet meer.


  • Global Moderators

    Het wordt nog mooier trouwens.

    DHL is vanmiddag toch langs geweest met een pakket. Dus ik dacht ah, zijn ze toch nog gekomen met het gene wat ik besteld had.
    Nou verassing het was een heel ander pakket, iets wat ik 3 maanden geleden al had besteld (gratis product)

    Lekker bezig DHL… :’)





  • Ik denk dat al die pakketdiensten hetzelfde zijn. PostNL, DHL, Express delivery, ze zijn allemaal hetzelfde. Je bent thuis op afgesproken tijden. Dan denk je dat ze die dag niet meer komen en ga je van huis. Kom je weer thuis ligt het kaartje -we hebben u gemist- op de deurmat.


 

Hetzelfde maar dan anders