Ik maak een planner, heeft iemand tips?

• Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een planner omdat mijn leven overhoop ligt, ik (drie) dubbele afspraken maak (hier ben ik sowieso al goed in hoor, daar niet van) en nergens meer aan toe kom omdat ik teveel bezig ben met het opruimen van de rotzooi die ik heb gemaakt. En mijn vriend is net zo. Dus dan wordt het dubbel zo erg.

Ik kan hier uren over doorlullen wat er met mij aan de hand is, maar wat ik merkte, een tijd geleden, is dat een planner rust geeft. Een klein beetje dan, want de aard van het beestje verander je niet. En het probleem is dat ik geen goede planner kan vinden. Of te zweverig, of te duur, of de verzendkosten zijn 5000 euro, of ze hebben niet wat ik wil. Dus ik wilde mijn eigen planner maken.

Daarom vroeg ik me af of iemand misschien nog tips heeft daarvoor! Mijn ‘doelgroep’ is mensen die chaotisch zijn maar wel vastberaden, qua extra pagina’s zullen het voornamelijk lijstjes lijstjes en nog eens lijstjes zijn en hier en daar een reflectiepagina om te zien of en hoe de chaos minder is geworden. Dus geen poespas a la ‘uhhhh ik heb dromen maar ik weet niet hoe we gaan ervoor blablabla’. Nee, die dromen heb ik al uitgevoerd en ben er ook niet bang voor. Ik wil orde in mijn leven.

Wat ik al heb:

• Personalia
    • Jaarkalender
    • Maandkalender (met plek voor notes en lijstjes)
    • 1 spread voor een hele week, waar per dag de tijden staan aangegeven, met to-do’s en notes.
    • Maandelijkse reflectiepagina, om te kijken wat er goed en fout ging.
    • kladpagina’s zonder en met puntjes

Wat ik zoek:

• Ideeën die helpen bij het in toom houden van chaos, die te verwerken zijn in een planner
    • Een flinke dosis creativiteit mag ook!

Wat ik niet zoek

• Roadmaps naar het zoeken van succes
    • Handleidingen voor een succesvol leven en carrière
    • Inspirational quotes, bah
    • Dingen met dromen durven en doen, dat kan ik al

Alvast bedankt voor het meedenken c:

• Global Moderators

Hmm interessant.

Heb niet per se tips voor je. Ik kan me er zelf ook niks bij voorstellen om zo chaotisch te zijn dat je constant dubbele afspraken hebt. Het meeste wat in in plan onthoud ik gewoon. En ik heb nooit zoveel dingen tegelijk te doen dat alles in de knoop komt.

Lijkt me verschrikkelijk om een heel boekwerk bij te moeten houden om het allemaal voor elkaar te krijgen.
    Op het werk heb ik gewoon m’n Outlook agenda en voor privé maak ik af en toe lijstjes in Google Keep, en de rest onthou ik wel, dat gaat tot nu toe altijd goed :P

• @eximius zegt in Ik maak een planner, heeft iemand tips?:

Hmm interessant.

Heb niet per se tips voor je. Ik kan me er zelf ook niks bij voorstellen om zo chaotisch te zijn dat je constant dubbele afspraken hebt. Het meeste wat in in plan onthoud ik gewoon. En ik heb nooit zoveel dingen tegelijk te doen dat alles in de knoop komt.

Lijkt me verschrikkelijk om een heel boekwerk bij te moeten houden om het allemaal voor elkaar te krijgen.
    Op het werk heb ik gewoon m’n Outlook agenda en voor privé maak ik af en toe lijstjes in Google Keep, en de rest onthou ik wel, dat gaat tot nu toe altijd goed :P

Geniet ervan, ik weet dat het normaal is om zoals jij te zijn, maar ben er wel jaloers op. Het is ook niet zo moeilijk om ‘zo’n boekwerk’ bij te houden, elke keer als ik een afspraak maak of iets moet doen zet ik het erin, eventueel met deadline, en elke dag voordat ik mijn dag begin kijk ik op de pagina van vandaag. En dan ook gelijk afstrepen zodra het gedaan is. Ben misschien een kwartier langer bezig.

• Herken mezelf in de OP (3 dubbele afspraken maken en andere voorbeelden). Mijn leven is ook een choas momenteel. Maar dat komt bij mij omdat de vakantie eraan zit te komen. Ik heb nog nooit van een planner in deze format gehoord. Dit is anders dan een agenda of niet?

• ik gebruik zelf de The Emergent Task Planner van Dave Seah,

maar die is mogelijk iets teveel op tech ingericht voor wat je wil, maar hier heb ik ontzettend veel profijt van.

• @marascon zegt in Ik maak een planner, heeft iemand tips?:

ik gebruik zelf de The Emergent Task Planner van Dave Seah,

maar die is mogelijk iets teveel op tech ingericht voor wat je wil, maar hier heb ik ontzettend veel profijt van.

Toch vind ik het er goed uitzien qua idee! Thanks voor het delen.

• zegt in Ik maak een planner, heeft iemand tips?:

Herken mezelf in de OP (3 dubbele afspraken maken en andere voorbeelden). Mijn leven is ook een choas momenteel. Maar dat komt bij mij omdat de vakantie eraan zit te komen. Ik heb nog nooit van een planner in deze format gehoord. Dit is anders dan een agenda of niet?

Het is een agenda en een soort van invulding in een. Dus je plant dingen in a la agenda en nog veel preciezer (vaak kun je het per uur invullen wat je gaat doen) en daarnaast heb je nog to-do lijstjes en soms ook nog lijstjes die je laten nadenken over wat je doet en hoe je het doet.

Ik zou eens de downloadversie van de Passion Planner uitproberen, dan weet je ongeveer wat het is en hoe het werkt.

• @snoetie zegt in Ik maak een planner, heeft iemand tips?:

@eximius zegt in Ik maak een planner, heeft iemand tips?:

Hmm interessant.

Geniet ervan, ik weet dat het normaal is om zoals jij te zijn, maar ben er wel jaloers op. Het is ook niet zo moeilijk om ‘zo’n boekwerk’ bij te houden, elke keer als ik een afspraak maak of iets moet doen zet ik het erin, eventueel met deadline, en elke dag voordat ik mijn dag begin kijk ik op de pagina van vandaag. En dan ook gelijk afstrepen zodra het gedaan is. Ben misschien een kwartier langer bezig.

Of dat normaal is weet ik niet. Dan zijn er weinig normale mensen in mijn omgeving. De meest voorkomende problemen in mijn kringen komen voort uit choas en gebrek aan planning en structuur.

• Global Moderators

@stijlvol zegt in Ik maak een planner, heeft iemand tips?:

@snoetie zegt in Ik maak een planner, heeft iemand tips?:

@eximius zegt in Ik maak een planner, heeft iemand tips?:

Hmm interessant.

Of dat normaal is weet ik niet. Dan zijn er weinig normale mensen in mijn omgeving. De meest voorkomende problemen in mijn kringen komen voort uit choas en gebrek aan planning en structuur.

Dan zal ik wel een geval apart zijn.
    Ik was nooit heel goed in het gebruiken van een agenda, op school ook al niet, maar ik heb er zelden problemen door gekregen. Ik kan blijkbaar gewoon veel onthouden :P

• Admin

• @keen zegt in Ik maak een planner, heeft iemand tips?:

Ik zag net een reclame van een planner van Tim Hofman.

https://www.bol.com/nl/p/brainboost-planner/9200000094366429/?suggestionType=typedsearch&bltgh=u5CrOjMrrtORCOGMfflIHA.1.2.ProductTitle

Misschien heb je er iets aan.

Thanks, dit is echter alleen voor middelbare scholieren (misschien zelfs brugklassers?). Zag dat er tips in staan hoe je het beste kan presenteren en een toets kan maken :p

Heb jij misschien nog tips hoe jij een beetje de orde bewaakt? Aangezien je mr. Chaos hemzelf bent XD

• Global Moderators

@keen zegt in Ik maak een planner, heeft iemand tips?:

https://www.bol.com/nl/p/brainboost-planner/9200000094366429/?suggestionType=typedsearch&bltgh=u5CrOjMrrtORCOGMfflIHA.1.2.ProductTitle

Thanks, dit is echter alleen voor middelbare scholieren (misschien zelfs brugklassers?). Zag dat er tips in staan hoe je het beste kan presenteren en een toets kan maken :p

Heb jij misschien nog tips hoe jij een beetje de orde bewaakt? Aangezien je mr. Chaos hemzelf bent XD

Tips vragen aan de grootste plan beunhaas, lol

• Admin

@keen zegt in Ik maak een planner, heeft iemand tips?:

Hoezo tips?
    Mensen passen zich toch aan aan zijn chaos ;P

• @Eximius @Wicket oja sorry vergeef me

Aanmelden om te reageren