Hopeloos verliefd.. Ondanks huidge situatie

• Hallo,

Voor ik begin; alvast hartelijk dank voor het lezen van mijn bericht!

Wie ben ik? Ik ben een jongeman (24, bijna 25) alles goed op orde; 7 jaar een vriendin, 3 jaar samenwonend (koophuis) leuke vrienden, heeele leuke baan, en een hele leuke hobby waar veel tijd in gaat zitten (helaas ga ik het hier niet vertellen!)

Wat er gebeurde; een tijd geleden ben ik verliefd geworden op een meisje die ik al lang niet gezien heb… Dit weet mijn huidge (ex) vriendin niet…

Waarom nu mijn ex vriendin? Heel simpel; we hebben een week of 4 geleden besloten uit elkaar te gaan, (allebei staan we hier achter) dit tot groot verdriet en pijn; maar we staan er samen achter… Omdat we beiden een hele andere kijk op het leven hebben…

Dat gezegd hebbende; ik heb een oude vriendin ontmoet, een tijd geleden, ik voelde gelijk iets wat ik al 10tallen jaren niet gevoeld heb; iets oprechts, dat je voor elkaar gemaakt bent (met mijn huidige, ex, vriendin tobben we al 2 jaar of we door gaan ja of nee)
    In de tussentijd (en verwijt me alsjeblieft niks want ik vind dit zooo moeilijk, kan mijn hart gewoon nergens luchten…) zoek ik die oude vriendin op… Heel veel gezoend etc… Totdat we in bed lagen; ik sloeg helemaal dicht… Ik kon niks meer, raakte helemaal in paniek (ook omdat ik nog een relatie heb met mijn aanstaande ex)

Ik vraag me gewoon af; ik ben al 2 jaar klaar met mijn aanstaande ex, die gaat binnen 1 maand het huis uit, kan ik nu verliefd zijn ja of nee? Ik voel me ongelooflijk gelukkig als ik die oude vriendin zie, ik weet het allemaal gewoon niet meer… Moet ik wachten met mijn nieuwe relatie? Zoja hoelang? Of moet ik doorzetten? Ik merk dat ik heel erg klaar ben met mijn bijna ex vriendin… (al 2 jaar…) Ik snap ook niet dat ik een “paniek” aanval tijdens de seks kreeg… Kan iemand hier iets op zeggen?

• Iets is mij niet duidelijk in je verhaal. Heb je in de tijd dat jullie 2 jaar tobben over de relatie en of je doorgaat of niet deze vriendin ontmoet of pas sinds jullie samen besloten hebben uit elkaar te gaan?

• Ik heb inderdaad pas dat meisje (die oude vriendin) pas weer ontmoet net voor we besloten definief uit elkaar te gaan (zo’n 5 weken geleden)

• zegt in Hopeloos verliefd.. Ondanks huidge situatie:

Ik vraag me gewoon af; ik ben al 2 jaar klaar met mijn aanstaande ex, die gaat binnen 1 maand het huis uit, kan ik nu verliefd zijn ja of nee? Ik voel me ongelooflijk gelukkig als ik die oude vriendin zie, ik weet het allemaal gewoon niet meer… Moet ik wachten met mijn nieuwe relatie? Zoja hoelang? Of moet ik doorzetten? Ik merk dat ik heel erg klaar ben met mijn bijna ex vriendin… (al 2 jaar…) Ik snap ook niet dat ik een “paniek” aanval tijdens de seks kreeg… Kan iemand hier iets op zeggen?

Ja, je kunt altijd verliefd zijn op iemand. Omdat je die vriendin al langer kent kan er ineens iets gebeuren dat je opeens verliefd bent op iemand. Bij mij en mijn vriend ging dat ook zo. 4 Jaar bij elkaar in de klas gezeten, nooit een woord tegen elkaar gezegd. Tijdens een examen opdracht kwamen we bij elkaar in een groepje en binnen een paar dagen sloeg de vonk over en waren we verliefd. Inmiddens hebben we een relatie van bijna 3 jaar.

De paniekaanval tijdens de seks kan ermee te maken hebben dat je in die 2 jaar misschien tegen je zin seks hebt gehad of dat de seks tegenviel.

Of ben je misschien nog niet zo klaar met je ex als je denkt en twijfel je ergens nog?

Hetzelfde maar dan anders