Vrij van werk tijdens menstruatie

• Ik ben een meisje van 19 en ik vraag 3 a 4 dagen per maand vrij als ik mijn menstruatie heb. Omdat ik geen tampons of maandverband gebruik en ik het vrij laat bloeden kan ik niet mijn werk uitvoeren op de dagen dat ik ongesteld ben.

Nu heb ik vorige week een gesprek gehad dat ik geen verlof meer krijg op de dagen dat ik ongesteld ben.

Kan ik dit aanvechten? Want ik vind het belachelijk dat ik me op die dagen niet meer ziek kan melden en de dagen van mijn vrije dagen af gaan.

• Waarom zou een werkgever een werknemer 4 dagen per maand vrij laten nemen alleen maar omdat zij besluit geen tampons of maandverband te gebruiken? Dat kost de werkgever alleen maar geld terwijl de werknemer (jij in dit geval) het makkelijk op kan lossen.

Stel je voor dat ik bijna elke maandag vrij neem omdat ik brak ben? Zou mijn baas ook niet echt chill vinden.

Vind het vrij normaal dat hij jou vrije dagen laat gebruiken

• Global Moderators

Als je nou 1 van die vrouwen zou zijn die half dood gaat bij het ongesteld zijn dan kan ik nog begrijpen dat je dan 3 dagen liever niet gaat werken.
    Maar als je reden “ik wil geen tampons of maandverband gebruiken” is, dan kun je het echt vergeten.

• Admin

@eximius zegt in Vrij van werk tijdens menstruatie:

Als je nou 1 van die vrouwen zou zijn die half dood gaat bij het ongesteld zijn dan kan ik nog begrijpen dat je dan 3 dagen liever niet gaat werken.
    Maar als je reden “ik wil geen tampons of maandverband gebruiken” is, dan kun je het echt vergeten.

Dit dus.

Ervoor kiezen om vrij te bloeden prima, maar dat heeft nou eenmaal conseqenties. De wereld is daar nog niet klaar voor meisje ;)

• Lol

Dat is het enige wat ik erop te zeggen heb. Naast dat het verschrikkelijk smerig is slaat het ook nog eens nergens op.

• Succes met het vinden van een werkgever die elke maand een paar dagen vrij gaat geven hiervoor.