Ouders die in de telefoon van hun kinderen kijken

• Een vriendin van mij is 16 jaar en ze vertelde mij dat haar moeder regelmatig haar telefoon wilt om te kijken met wie ze allemaal contact heeft en uit welk milieu haar contacten komen. Toen ze mij dit gisteren vertelde schrok ik hiervan. Ik kan mij niet voorstellen dat ouders dit doen bij iemand van 16.

Ik vroeg aan mijn ouders (pleegouders) of ze ooit de behoefte hebben gehad om mij te willen controleren. Mijn moeder zei dat ze dat niet zou doen tenzij ze daar een hele goede reden voor heeft. Mijn vader zei dat als er iets zou gebeuren dat ik dan toch wel naar mijn ouders toe zou gaan. Zo’n goede band hebben we wel.

Toen ik mijn ouders vertelde dat een vriendin van mij wekelijks haar telefoon moest afstaan en dat deze dan werd gecontroleerd door haar ouders vonden mijn ouders dit een inbreuk op haar privacy en een teken dat zij hun dochter niet vertrouwen.

Wat is jullie mening hierover? Mogen ouders in de telefoon van hun kind(eren) kijken en kijken met wie ze contact hebben en gesprekken lezen en foto’s bekijken of vinden jullie dat net als mijn ouders ook inbreuk op privacy en not done?

• Als mijn ouders dat ooit gaan doen word ik meteen naar een inrichting gesleept :P. Dat is wel handig, want ik weet nu dus zeker dat ze het niet doen. Ik vind persoonlijk dat telefoons privé zijn. Als je echt het idee hebt dat je kind op het verkeerde spoor zit, kom je daar buiten de telefoon ook wel op andere manieren achter.

• @snorkel zegt in Ouders die in de telefoon van hun kinderen kijken:

Als mijn ouders dat ooit gaan doen word ik meteen naar een inrichting gesleept :P. Dat is wel handig, want ik weet nu dus zeker dat ze het niet doen. Ik vind persoonlijk dat telefoons privé zijn. Als je echt het idee hebt dat je kind op het verkeerde spoor zit, kom je daar buiten de telefoon ook wel op andere manieren achter.

Zelfde hier, jezus :p
    Als ze bij mij mijn telefoon gaan checken, oef ha ha. Dan krijgen we ruzie en heb ik veel uit te leggen.

Het probleem is: Mijn ouders weten niet dat ik gewoon leuk oversekst ben, en niet een of andere hoer :p

• Ouders willen graag weten wat hun kinderen uitspoken. Maar vergeten daarbij dat kinderen (hoe jong dan ook) hun privacy hebben. Er is een tijd dat je nog mee kunt kijken maar er is ook een tijd dat dat niet meer kan en dat het dan juist vreemd is.

• Onacceptabel. Kinderen hebben ook recht op hun privacy. Heb een beetje vertrouwen in je kinderen.

• neeeeeeee men ouders blijven van men telefoon af ! privacy is nodig man

• Verbannen

Je mobiel is privé net als een dagboek dar leest niemand . Zo zeggen je ouders meer ik vertrouw je niet . Mijn ouders zouden het moeten proberen dan hadden ze oorlog

• Dit is wel een extreem, maar ik vind het opzich geen slecht idee als ouders een beetje in de gaten houden wat kinderen op internet/telefoons doen. Rond de 16 moet je dit wel los laten, maar op jonge leeftijd kunnen kinderen nogal vreemde/enge dingen tegen komen op het internet.