Wat is jullie mening over Pegida?

• Pegida staat voor 'Patriotische Europäer gegen Islamisierung des Abendlandes, in het Nederlands: ‘Patriottische Europeanen tegen islamisering van het Avondland’. Pegida is oorspronkelijk als burgerbeweging in oktober 2014 in Dresden, Duitsland, ontstaan, waar het sindsdien elke maandagavond in het centrum van de stad een demonstratie houdt met toespraken en een rondgang.

De standpunten van Pegida kun je lezen op de website http://pegidanederland.com/standpunten.html

Wat vinden jullie van een actiegroep als Pegida?

• Admin

Ik vind het een beetje een faalgroepje met een mening waar websites als geenstijl en soortgelijke websites van smullen.

En verder dat hele Pegida gebeuren…

0_1528719690983_2806f057-22e4-4b59-a2dc-1032a5af2f13-image.png

• Global Moderators

Ik vind per definitie extreem rechts of extreem links gewoon een beetje gekkies.

Überhaupt gewoon extremistische mensen of groeperingen.

• @eximius zegt in Wat is jullie mening over Pegida?:

Ik vind per definitie extreem rechts of extreem links gewoon een beetje gekkies.

Überhaupt gewoon extremistische mensen of groeperingen.

Waarom vindt u dat? Met welke standpunten bent u het niet eens van Pegida?

• @keen zegt in Wat is jullie mening over Pegida?:

Ik vind het een beetje een faalgroepje met een mening waar websites als geenstijl en soortgelijke websites van smullen.

En verder dat hele Pegida gebeuren…

0_1528719690983_2806f057-22e4-4b59-a2dc-1032a5af2f13-image.png

Waarom vindt u het een faalgroepje? Pegida streeft naar een respectvole samenleving en gelijkheid.

• Ik geloof deze actiegroepen vaak niet. Ze zetten leuke standpunten op die zijn samengesteld uit wat de meerderheid van de mensen graag willen om zo meer aandacht te krijgen. Maar wat doet een actiegroep als Pegida om haar standpunten waar te maken? Ze gaan een BBQ organiseren om de Islam uit haar tent te lokken.

Dan ben je niet op hoog niveau bezig en is Pegida slechts een brugklasser. Veel ideeën maar geen idee hoe ze aangepakt moeten worden.

Pegida moet eerst volwassen worden en dan kijk ik wel of ik ze serieus kan nemen met hun standpunten.

• This post is deleted!

• Een groep makkers die je geen aandacht moet geven.

Log in to reply