Gevangenen gebruiken als 'proefdieren'

• Medicatie wordt meestal eerst op dieren uitgetest. Vervolgens betalen de onderzoekers vrijwilligers om het medicijn op zich te laten testen. Als je die bedragen ziet, schrik je je een ongeluk. Rugklachten? Geef je op en ontvang €1.652!

Zou het niet een optie kunnen zijn om medicatie, nieuwe behandelmethodes en dergelijke niet meer aan de brave burgers te geven, maar een duik nemen tussen de gevangenen? Zouden we medicatie op mensen met levenslang kunnen testen?

Uiteraard, dit zou niet zo dik betaald moeten worden als bij ‘vrijwilligers’, maar een kleine vergoeding (erotische film, voedsel, langer achter pc) zou volstaan. Het zou de overheid veel geld schelen, en gaat het mis. De meeste gevangenen hebben toch niks te verliezen.

Ik bedoel hier niet mee dat we gevangenen kanker in gaan spuiten, maar gevangenen met hartklachten, kunnen hartmedicatie of nieuwe behandelingen ondergaan tegenover een kleine beloning.

Wat vinden jullie hiervan?
    Verkoop geen bamboezel en geen saus in deze paal.

• Als nederland geen doodstraf wil invoeren dan kan dit toch ook prima. Alleen bij de zware criminelen, en als echt voor 100% vast staat dat hun de daders zijn. Of mensen die zelfmoord willen plegen kunnen zichzelf ook nog wel nuttig maken, door een proef te doen of informatie te geven over de mogelijkheden van proeven. Klinkt misschien hard, denk ook dat de meesten het niet zouden doen. Maar als het zou mogen misschien wel, scheelt weer onschuldige dieren.

• Het niveau van een maatschappij valt te meten aan de manier waarop men met z’n gevangenen omgaat. Heb je die spreuk nooit gehoord? Ik vind het afschuwelijk dat iemand zelfs maar over zo’n idee na durft te denken. Laat staan het ook uitgevoerd zou willen zien. Zulke mensen zijn in mijn ogen net zo misdadig als de crimineel zelf. Dat zijn zieke gedachten en als je zoiets daadwerkelijk geloofd raad ik je een bezoekje te brengen aan de psychiatrie aan.