Wat zijn jullie gedachten over vreemdgaan?

• Ik heb 4,5 jaar een fijne relatie, en we wonen nu ruim een half jaar samen. Of dit de man is met wie ik oud wil worden weet ik niet helemaal zeker, maar vooralsnog zit het hartstikke goed tussen ons.
    Sinds enkele weken laat een gemeenschappelijke vriend van ons (hij is getrouwd en heeft kinderen) merken dat hij mij meer dan leuk vindt. Ik mag hem graag, hij is een goede vriend van ons. Deze week is het ineens in sneltreinvaart gegaan, hij zou graag met mij vreemdgaan maar respecteert mijn twijfels daarover. Hij is al twee keer eerder in zijn huidige relatie vreemdgegaan, en dat doet zijn relatie geen kwaad zegt hij.
    Hoewel ik mijn vriend niet wil kwetsen, geen misbruik van zijn vertrouwen wil maken, en de relatie eigenlijk niet op het spel wil zetten, ben ik ontzettend in de verleiding om toe te geven aan die andere man. Als ik het geheim kan houden, waarom zou ik dan niet mogen genieten? Het voelt nu als een verboden vrucht.

Mijn vraag is: wat is jullie ervaring met vreemdgaan, en hoe onschuldig is het nou eigenlijk?

• Dit bericht is verwijderd!

• Hier wil ik (als slachtoffer van een jongen die dit ook heeft gedaan) even mijn mening over kwijt. Mijn ex-vriend en ik hadden een relatie van bijna 2 jaar. We woonden nog niet samen maar we hadden wel plannen gemaakt. Ook een kinderwens hadden we al besproken en we dachten daar allebei hetzelfde over.

Een goede vriendin van mij kende mijn vriend van school en dat klikte heel goed. Ik kreeg na de zomervakantie te horen dat ik voor een half jaar stage moest lopen in een verpleeghuis en dat ik daar veel avond- en nachtdiensten moest draaien. Dit betekende dat ik mijn vriend veel minder zou zien omdat hij overdag werkte. Maar dat vond hij niet erg zei hij. Omdat 5 avonden in de week naar stage moest zag ik mijn vriendin ook bijna niet meer. Maar ik sprak ze in de pauze vaak via een groepsgesprek op Whatsapp.

In de laatste maand van mijn stage had ik een week vrij. Ik was toe aan een beetje ontspanning en ging ik met mijn vriend een dagje relaxen. Sauna, massage, en wat tijd voor elkaar. Ik pakte onze spullen in en hij moest nog even naar het toilet. Zijn telefoon lag op het bed en hij bleef maar trillen. Ik heb nooit in zijn telefoon gekeken omdat ik dat beschouw als zijn privacy. Maar toen het scherm oplichtte zag ik dat mijn vriendin hem een berichtje had gestuurd. Dus ik dacht bij mezelf ik kijk even wat ze zegt en zeg haar dat we vandaag niet kunnen omdat we een dagje voor onszelf hebben. Ze stuurde letterlijk “Jammer dat je iets met haar gaat doen, ik ben veel gezelliger dan die koe”. Door dit te lezen werd ik nieuwsgierig en las ik hun gesprek door. Toen kwam ik erachter dat mijn vriend gedurende mijn hele stageperiode naar bed ging met mijn beste vriendin. Op het moment dat ik dat las kwam mijn vriend naar boven gelopen en zei meteen wat ik met zijn telefoon deed. Ik smeet de telefoon naar hem toe en zei dat het uit was.

Ik heb hierdoor een breuk in mijn zelfvertrouwen opgelopen. Heb 3 maanden later een nieuwe jongen leren kennen en hoewel er een klik was en we ontzettend veel van elkaar hielden heb ik na een paar maanden helaas toch moeten zeggen dat ik hem niet kon vertrouwen door wat mijn ex met mij gedaan heeft. Het is nu 2 jaar geleden gebeurd en ik durf op dit moment geen relatie meer aan te gaan omdat ik jongens niet meer kan vertrouwen.

Dit is mijn ervaring met vreemdgaan.

• Moderator

lolllllll die reactie van Gast. Waar sloeg dat nou weer op…

• Hij is al twee keer eerder in zijn huidige relatie vreemdgegaan, en dat doet zijn relatie geen kwaad zegt hij.

Mannen zeggen alles om maar te krijgen wat ze willen. Geloof mij ik heb jaren geleden precies hetzelfde zegje gebruikt. Geloof het of niet maar daardoor trek je wel veel meiden die twijfelen of ze willen vreemdgaan over de drempel. Het zal me niks verbazen als hij elke week het bed deelt met een ander en tot zijn nek toe vol zit met soa’s.

Hoewel ik mijn vriend niet wil kwetsen, geen misbruik van zijn vertrouwen wil maken.

Als je dat niet wilt doen moet je ook niet vreemdgaan. Niet misschien of twijfelen maar een directe nee. Op het moment dat je vreemd gaat kwets je je vriend namelijk en maak je misburik van zijn vertrouwen.

wat is jullie ervaring met vreemdgaan?

Ik ben na mijn pubertijd heel veel vreemd gegaan. Het hoorde erbij het was leuk voor die tijd. Toen ik ouder (en verstandiger) werd ben ik daarmee gestopt. Ik ontmoette een leuke meid waarmee ik een relatie kreeg en ben nu 6 jaar later nog gelukkig met haar. Maar in die 6 jaar ben ik nooit vreemd gegaan.

Als de relatie veel voor je betekend dan ga je niet vreemd. Een relatie moet sterker zijn dan een verboden vrucht. Als dat niet zo is, moet je of gaan werken aan je relatie of stoppen met de relatie.

• Dit bericht is verwijderd!

• Admin

Het is een keuze. Maar ik vind het verkeerd.

• Blogger

En het is nog verkeerder als je vreemdgaat met een vriend van je vriend. En omgekeerd ook: als je met de chick van een vriend van je vreemdgaat.

Zegt degene die vreemd is gegaan in haar vorige relatie.