Wanneer is een keuze die je voor jezelf maakt niet egoïstisch?

• Omdat ik niet wilde dat de discussie voor de trein springen is egoïstisch ontpopte in een andere discussie heb ik besloten een nieuwe discussie te starten.

Wanneer is een keuze die je voor jezelf maakt niet egoïstisch en wanneer ben je geen egoïst als je aan niemand anders denkt dan jezelf?

Ik ben heel benieuwd hoe jullie hierover denken en of jullie met voorbeelden kunnen komen.

• Waarom stond het dan in het discussie forum? (Je link verwijst trouwens naar fucking hoog springen).

@snorkel zegt in Wanneer is een keuze die je voor jezelf maakt niet egoïstisch?:

wanneer ben je geen egoïst als je aan niemand anders denkt dan jezelf?
    Verder dit stukje, dit brengt gewoon het perspectief van een ander niet in beeld.

Hoe weet je dat diegene alleen aan zich of haarzelf denkt, dat is een betere vraag vind ik.
    Ik ben er vrij zeker van dat iemand die een eind aan het leven maakt (gezien het daar nog steeds mee te maken heeft), echt wel aan andere gedacht heeft.
    Vele hebben het bij zulke onderwerpen gewoon over de keuze, maar niet aan alles wat voorheen afgespeeld heeft.

Log in to reply