Imonline.nl is offline ;-(

• Blogger

Nohhhh

Van die screenshots van die chatbox en de oude site herken ik vet veel namen. Heb daar websites leren maken en ben op die site ook begonnen met Photoshop.

Alleen omdat ik dacht ‘dat wil ik ook’. Bizar dat zo’n keuze heel je leven ‘blijft achtervolgen’ (op positieve manier)

En ene EyeMJR heb ik daar ook leren kennen. Is ook al 11-12 jaar geleden.

• Blogger

Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de nieuwe site maar kut vond. heel veel effecten waren weg, de editor was anders waardoor je minder vrijheid had, etc etc

Had toen sowieso al een eigen domein maar dit was echt de doodssteek

• maar had het glitter plaatjes…?

• Blogger

@mc zegt in Imonline.nl is offline ;-(:

maar had het glitter plaatjes…?

Die moest je zelf invoegen

• Lijkt heel veel op kindertent.

• Blogger

@rik-de-kikker zegt in Imonline.nl is offline ;-(:

Lijkt heel veel op kindertent.

Neuh, het was veel uitgebreider

• @snoetie zegt in Imonline.nl is offline ;-(:

Ik weet niet ik heb het niet gebruikt. Ik was toen nog een broekie. Ik heb op Hyves gezeten. Is dat hetzelfde als dit?

• Blogger

@snoetie zegt in Imonline.nl is offline ;-(:

Ik weet niet ik heb het niet gebruikt. Ik was toen nog een broekie. Ik heb op Hyves gezeten. Is dat hetzelfde als dit?

Nee, dit is veel uitgebreider. Hyves kon je alleen widgets toevoegen, hier kon je complete websites maken in HTML. Wel had je elke maand een wedstrijd wie het populairst was en een klein gedeelte wat je moest invullen maar dat kon je door middel van codes verbergen. Gastenboek had je ook maar de meeste mensen hadden een extern gastenboek die ze in hun website verwerkten.

• Ik ken deze website nog. Maar dat is al zeker 10 jaar geleden dat ik daar gebruik van maakte. Ik weet mijn gebruikersnaam daar niet meer. Maar ik had een website over monstertrucks en wedstrijd informatie.

• Global Moderators

@snoetie zegt in Imonline.nl is offline ;-(:

Als je toen een broekie was ben je dat nu nog steeds xD

• Is het dan toch voorbij. Site was al jaren dood. Veel mensen gekend en leuke tijden gehad op ImOnline. Zelfs mensen privé leren kennen via ImOnline. 't was een close groepje in de goede tijd en echt gezellig. De coderingskennis heb ik zelfs vandaag nog mijn profijt van (coderen op 't werk). Volgens mij was ik rond de 14 jaar toen ik voor 't eerst kwam. Inmiddels ben ik 27 jaar…

Aan al het goede komt een eind!

Groet
    Alex (mr_noob/Dutchlimits)

• Admin

zegt in Imonline.nl is offline ;-(:

Is het dan toch voorbij. Site was al jaren dood. Veel mensen gekend en leuke tijden gehad op ImOnline. Zelfs mensen privé leren kennen via ImOnline. 't was een close groepje in de goede tijd en echt gezellig. De coderingskennis heb ik zelfs vandaag nog mijn profijt van (coderen op 't werk). Volgens mij was ik rond de 14 jaar toen ik voor 't eerst kwam. Inmiddels ben ik 27 jaar…

Aan al het goede komt een eind!

Groet
    Alex (mr_noob/Dutchlimits)

Ee man, lang geleden. fijn te horen dat je nog altijd in de computer/programmeerbranche zit. Waren echt leuke tijden daar, vele uren op gezeten en idd ook veel mensen leren kennen.

Hoe gaat het tegenwoordig met je?

Marcel (EyeMJR)

• @Marcel

Dat is zeker wel een aantal jaren geleden idd! MSN tijd dacht ik voor t laatst? Tijd gaat zo hard… Alles van die tijd is wel afgestorven zo’n beetje. Hier gaat alles aardig goed, zojuist een huis gekocht, vader van een tweeling, getrouwd, vast contract bij een UMC, hou mij hier bezig met data, voornamelijk koppelen van databases in Talend en dit inlezen in een CMDB, vervolgens rapporteren met PowerBI. Ook bouw ik een eigen webportaal met infrastructuur/applicatie informatie dmv PHP, html en postgres en nog veel meer, erg naar mijn zin dus.

Hoe is 't met jou dan?

• Global Moderators

zegt in Imonline.nl is offline ;-(:

@Marcel

Dat is zeker wel een aantal jaren geleden idd! MSN tijd dacht ik voor t laatst? Tijd gaat zo hard… Alles van die tijd is wel afgestorven zo’n beetje. Hier gaat alles aardig goed, zojuist een huis gekocht, vader van een tweeling, getrouwd, vast contract bij een UMC, hou mij hier bezig met data, voornamelijk koppelen van databases in Talend en dit inlezen in een CMDB, vervolgens rapporteren met PowerBI. Ook bouw ik een eigen webportaal met infrastructuur/applicatie informatie dmv PHP, html en postgres en nog veel meer, erg naar mijn zin dus.

Hoe is 't met jou dan?

Ah kijk aan iemand die mijn taal spreekt. CMDB, PHP, HTML,PowerBI

:D

• Admin

Nice man, ja met mij gaat het zijn gangetje. Was zeker nog het MSN tijdperk idd… vlak daarna ging het ook bergafwaards met imonline en ging ieder zijn eigen weg. Ergens rond 2014/2015 nog een beetje de activiteit terug gekomen met dat ImOnline Alive gebeuren, maar na een half jaar was dat ook weer dood.

Ja, die programmeertalen e.d. is abracadabra voor mij, dat kan ik nog steeds niet haha. Ik ben een copy/pasta man en ben bevriend met nerds als @Eximius die dat op hoog niveau kunnen allemaal.

Met mij gaat het verder ook goed, heb een vriendin met kind (was bonus die ik erbij kreeg) en verder gaat het leven best bergopwaards. Ik doe inmiddels al 5 jaar vrijwilligerswerk als activiteiten begeleider met kinderen die een speciale hulpvraag hebben (van kleine gedragsproblematiek tot autisme e.d.) dus mijn dag is elke keer anders. Daarnaast doe ik nog een aantal dingen hier in de wijk, soort kindervakantiewerk achtige projecten.

Vader van een tweeling, tjonge jonge, dubbele trotse papa jij, hoe oud zijn ze?

• Wel gek dat rond die tijd zoveel dood ging. MSN, Hyves, Blackberry, ImOnline dus… Terwijl ik 't altijd best naar mn zin had op MSN net als vele anderen, volgens zijn de meeste mensen ook niet overgestapt naar een andere chatprogramma (Skype was geen zak aan…) Mijn vrouw ook leren kennen via Hyves, toegevoegd op MSN, bijna 10 jaar later, 2 kinder verder…

In de ImOnline tijd was ik ook altijd iemand met veel zelfgemaakte codes en had ook ImonCodes, als je dat nog weet… Cataloguswebsite met verschillende codes aangeboden voor users… zoals kaders weghalen, chat opmaak overrulen enz…

ImOnline is gewoon niet meegegaan met de tijd, is jarenlang 't zelfde gebleven, de beheerders deden er geen zak aan, das de reden van afsterven. Dus ImOnlinealive was ook hopeloos ook al was t goedbedoeld, veel te geforceerd. Mensen moet je aantrekken en vasthouden door ze leuke dingen en soms wat nieuwe dingen te bieden, niet 10 jaar 't zelfde blijven. (De nieuwe layout was ook maar een schil)

Tweeling is nu 2,5 jaar, jongen en meisje… Beiden gelukkig kerngezond, mooi om je eigen kinder te zien opgroeien. (terwijl ik vroegah altijd zei, ik wil nooit zelf kinderen) zeg maar nee dan krijg je twee hé… Loon is ook dik naar mn zin voor mn leeftijd en werk 4 dagen, dus heb ook genoeg vrije tijd. Over 2 week sleutel van de koopwoning dus dan vol aan de bak.

Mooi dat jij 't ook naar je zin hebt! Zolang t allemaal bergopwaards gaat is t altijd goed … en je plezier hebt in 't leven. Ikzelf heb in mijn studententijd 5 jaar lang als taxichauffeur in de weekenden gewerkt, incl (verstandelijk) beperkte mensen vervoerd, dus ik weet hoe uitdagend het soms kan zijn met speciale kinderen/mensen… Elk kind is anders. Variatie is altijd tof!

• Admin

Wow netjes man, je hebt niet stil gezeten. Inderdaad imoncodes e.d. ken ik nog wel. Daar draaide mijn inline volledig op haha.

De ‘nieuwe’ imonline was idd maar een schilletje om de oude brakke outdated code. Toen imonline gehackt was beloofde ze verbetering, echter kwam die er nooit en zijn ze volgens mij met andere projecten bezig gegaan. En hebben ze imonline laten verstoffen.

Maargoed het is wel de basis geweest voor vele jonge programmeurs en designers. Stiekem nog best veel mensen die er iets mee gedaan hebben.

Wist niet dat je als taxichauffeur hebt gewerkt man. Via Uber of echt als taxichauffeur zijnde?

Ja klopt, kinderen zijn er in alle soorten en maten en ze lossen dingen op hun creatieve wijze op en dat maakt het werken met kinderen zo leuk. In een wereld waarin alles moeilijker aan het worden is blijven die kinderen simpele gedachtes houden en is bijna elk probleem op te lossen door je hoofd onder de dekens te stoppen. Want wat je niet ziet, dat is er niet (aldus een uitspraak van een van de kinderen waarmee ik werk).

Heb jij nog veel contact met imonliners?

• Blogger

Ik vind dit echt leuk om te lezen

• Klopt, alles is behoorlijk snel gegaan. Veel gebeurd in die korte tijd, ook mindere dingen zoals mn pa verloren enz. Ik reed voor connexxion. deed oa regiovervoer, schipholtaxi, nacht/kroeg af en toe, ziekenhuisvervoer (zoals dialyse), nachtelijke medicijnbezorging zelfs soms, was voor spoedgevallen. Reed op verlengde sprinters (waarvan vaak rolstoelvervoer) en luxe wagens. Best een prima bijbaan als student. Enige waarmee ik nog contact had een paar jaar terug was linda. Maar de rest heb ik geen contact meer met mensen gehad. Maar zit ook in een hele andere levensfase nu dus chatten hoeft niet meer van me.