KEEN

Wat vinden jullie van bellen bij/aan de kassa?

• ik ben kassière bij een supermarkt en maak het regelmatig mee dat mensen hele telefoongesprekken aan het voeren zijn terwijl ik aan de kassa hun boodschappen aan het afrekenen ben. Ik moet dan soms wel 3 keer dingen vragen voor ik antwoord krijg. Ik en een aantal collega’s hebben nu dan ook besloten om te wachten met de persoon te helpen totdat deze de telefoon heeft opgehangen en desnoods andere mensen voor te laten gaan.

dus de stelling is: Is het asociaal om te bellen terwijl kassières je aan het helpen zijn? of vinden jullie het wel kunnen?

en wat vinden jullie van laatstgenoemde maatregel?

• Ik vind het niet meer dan logisch dat je even niet belt terwijl je aan het afrekenen bent. Stel een telefoongesprekje dan even vijf minuten uit, of wacht even met naar de kassa gaan. Of als je gebeld wordt, vraag dan of de beller over vijf minuten terug kan bellen. Zo simpel is het, en wel zo netjes voor de kassières.

• Ik bel zelf regelmatig terwijl ik door de winkel loop, en ook als ik aan de kassa sta. Ik vind het eigenlijk onzin om mensen daarvoor te weigeren.

En als een kassière me weigert, dan laat ik ook geheid m’n spullen staan, en die kunnen ze dan zelf opruimen.

• Admin

Ikzelf leg meestal ff de telefoon aan de kant. Van de andere kant moeten mensen er geen probleem van maken. Bij de Jumbo communiceren ze ook via bluetooth oortjes met collega’s terwijl ze een klant aan het helpen zijn.

• Global Moderators

@keen zegt in Wat vinden jullie van bellen bij/aan de kassa?:

Ikzelf leg meestal ff de telefoon aan de kant. Van de andere kant moeten mensen er geen probleem van maken. Bij de Jumbo communiceren ze ook via bluetooth oortjes met collega’s terwijl ze een klant aan het helpen zijn.

Zeer hinderlijk vind ik dat, komt vaak behoorlijk klantontvriendelijk over.

• Moderator

Ik heb mijn telefoon alleen in de hand om te kijken wat ik mee moet nemen. Verder dat bellen alleen als ik iets niet weet welk product wij precies thuis hebben en anders gewoon mijn telefoon in de broekzak. Als ik bij de kassa aankom ga ik ook niet beginnen met bellen. Vind ik dan wel zo netjes.

• Admin

Ik vind het not done.
    Vind sowieso telefoon gedrag behoorlijk asociaal tegenwoordig, helemaal uit de hand gelopen.

• Mensen die dat doen moeten gewoon dood.

• Ik vind het geen probleem als mensen bellen terwijl ze afrekenen. Hoef ik ook niet tegen ze te praten en doe ik geen moeite om ze informatie te geven over producten.

Aanmelden om te reageren