KEEN

Als leerkracht lager onderwijs mag je geen zichtbare piercing hebben

• Een vriendin van mij plaatste het volgende op Facebook (Ik heb haar toestemming gekregen om dit met jullie te delen).

Ik droom al langer van een piercing. Ik mocht er een in mijn buik van mama, maar aangezien ik mijn buik allebehalve mooi en plat vind, liet ik dat plan varen. Een vriendin van mij heeft een piercing bij haar lip, ook wel side labret genoemd. Ik zou graag zo’n piercing hebben, maar ik moet toegeven dat er wel een aantal factoren meespelen om het niet te doen.

Ik ga na de vakantie lerarenopleiding studeren. Een leerkracht lager onderwijs met een piercing is ‘not done’, en dat begrijp ik zeker. Ik zou sowieso die piercing uithalen, maar vinden jullie het dan ook nog storend, de gedachte dat ik een piercing heb? In mijn klas zijn de meningen daarover verdeeld. De ene vind het kunnen, zolang hij uitblijft tijden de werkuren, de andere vind het totaal niet kunnen.

Ik vroeg mij af wat jullie mening was.
    _

Ik vraag me af wat jullie mening hierover is. Ik heb mijn vriendin een link gegeven van dit topic zodat ze de reacties kan bekijken en kan reageren op jullie reacties.

• Als niet je hele gezicht vol zit, maar een klein knopje bijvoorbeeld vind ik het op zich wel kunnen. Een docent van onze school heeft namelijk ook een tunnel. Niet zo’n grote maar goed, ik vind het wel kunnen mits het een normale piercing is.

• Ik vind dat je dat juist moest aanmoedigen. Niet dat je er dan uit moet zien als een freak, maar zo leren kinderen wel dat mensen er in alle soorten en maten zijn. Ik vind namelijk dat basisscholen teveel gericht zijn op een standaard product in plaats van dat er plaats is voor iedereen.

Aanmelden om te reageren