Seksueel misbruikt door zus, wat moet ik doen?

• Ik ben nu 19 jaar het is 10 jaar geleden begonnen.

Toen ik 8/9 jaar was heeft mijn 5 jaar oudere zus mij een jaar lang seksueel misbruikt. Ik wist toen niet dat het viel onder de noemer ‘seksueel misbruik’. Mijn zus heeft dit 3 jaar geleden toegegeven omdat ik toen in een moeilijke periode zat. Zo had ik last van emotionele schommelingen, bracht ik beschadigingen toe aan mijn lichaam en had ik last van zelfmoordgedachtes.

Toen mijn zus (die op dat moment niet meer thuiswoonde) hoorde dat het slecht met mij ging is ze mij komen opzoeken. Ze heeft toen toegegeven dat ze mij seksueel heeft misbruikt omdat toen het uitging met haar vriendje ze de seks miste en mij daarvoor gebruikte.

Nou denk je dat aangifte doen heel makkelijk is en dat dat een logische stap zou zijn. Maar dat is het niet. Mijn zus woont met een reden niet meer bij ons in huis omdat ze verschillende onderzoekjes heeft gehad en daar is uit gekomen dat ze autisme heeft. Ze heeft in een woongroep gezeten met andere kinderen van haar leeftijd (15/16/17 jaar) en daarna is ze naar een afdelen gegaan met gesloten deuren. Een soort gevangenis waar alleen meisjes met autisme of zo iets hebben.

Ik spreek met mijn zus nog vaak af. Ze heeft er afgelopen jaren veel problemen bij gekregen. Zo heeft ze een kind gekregen wat van haar is afgepakt omdat ze niet voor hem kon zorgen en heeft ze in het ziekenhuis gelegen omdat ze met de scooter heel hard tegen een boom was gereden.

Maar ze heeft mij ook dingen aangedaan waar ik soms niet van kan slapen. Ik moet volgende week naar de psycholoog gaan om te gaan praten maar ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik ben bang dat mijn zus weer dood wilt en weer naar een andere kliniek moet als ik zeg wat ze heeft gedaan. Maar ik moet ook hulp krijgen want ik ben er nog steeds erg veel mee bezig en ik durf geen vriendin te nemen omdat ik bang ben voor seksuele dingen te doen met haar.

Wat moet ik doen en wat moet ik tegen de psycholoog zeggen?

• Wat je zegt tegen je psycholoog is vertrouwelijk en daar mag zij niks mee doen zonder jouw toestemming. Je kunt hem/haar het beste om advies vragen. Wat er ook uitkomt ze mag zonder jouw toestemming niks met die informatie doen.

Sterkte

• Blogger

Eerlijk zijn tegen de psycholoog. Dat is het enige waardoor de psych jou kan helpen. Daarbij, zoals @stijlvol zegt: de psych mag niet zomaar met jouw informatie naar haar toe gaan.

• Dit bericht is verwijderd!