Hoofddoek achter de kassa

• Aangezien wij een nieuwe meid voor achter de kassa krijgen op mijn werk, supermarkt, ben ik benieuwd wat jullie er van vinden.

Het is een meisje met een hoofddoek. Ze zal de enige zijn (tot nu toe althans) met een hoofddoek achter de kassa. Ze is niet het enigste Marokkaanse meisje wat bij ons werkt, we hebben nog twee anderen (tevens kassa) maar die dragen allebei geen hoofddoek. (Geheel vrije keuze trouwens).

Maar wat vinden jullie er van, een meisje met een hoofddoek achter de kassa? Ik heb van verschillende gehoord dat ze het raar vinden. Aangezien een andere collega van mij geen muts (lees: Zo één die je met klipjes vast maakt en zo bol naar achter staat ofzo, iig geen bivakmuts:}) mag dragen. En ze het dus oneerlijk vindt. “Waarom zij wel een hoofddoek, en ik niet?” Zo denkt zij althans.

De stelling: Hoofddoek achter de kassa, waarom wel of waarom niet?

• Ik vind het niet kunnen, je bent in Nederland en je moet je aan de Nederlandse regels hebben. Dat mensen uit verschillende landen hier komen om te wonen en te werken, oke. En dat elke cultuur andere regels hebben, vind ik ook normaal. Maar ik vind wel, op je werk moet je je gewoon aan de Nederlandse regels houden. Ik vind 't al erg dat mensen in een boerka lopen, als ik iemand zie met een boerka voel ik me enorm ongemakkelijk aangezien je niet weet wat er onder die stapel kleden loopt.

Op school (bij ons) mag je ook niet met een boerka/hoofddoek of pet lopen, dus op het werk vind ik het ook niet kunnen.

• @stijlvol zegt in Hoofddoek achter de kassa:

Ik vind het niet kunnen, je bent in Nederland en je moet je aan de Nederlandse regels hebben.

Welke Nederlandse regel verbiedt het dragen van een hoofddoek dan?

Ik vind het prima, een muts is geen geloofsitem, dat is een hoofddoek wel. Mensen kunnen zo ontzettend piepen, terwijl je enkel iemands haar niet meer ziet. Wat kan het jou nou schelen wat voor haarkleur er onder een hoofddoek zit?

Van mij mogen mensen hun hoofddoek lekker ophouden hoor, wat mij betreft zwemmen ze ermee, daar lig ik allemaal echt niet wakker van.

• @stijlvol in de nederlandse staat niet de regel dat je geen hoofdoek mag dragen en het weigeren van een hoofdoek is discriminatie want je respecteerd iemand zijn cultuur niet en discriminatie mag niet volgrns de nederlandse regels

• Global Moderators

Moet ze lekker zelf weten, als ze haar werk goed doet en lekker mijn boodschapjes scant vind ik het allemaal prima.

Of ik het er ook mee eens ben dat moslima’s überhaupt een hoofddoek dragen is een tweede. Ik vind een hoofddoek een symbool van vrouwen onderdrukking.

Maarja als ze zelf beweren dat het eigen keus is, prima. Veel plezier.

• Ik vind het oké, waarom zou ik er een probleem van maken?
    Ieder mens mag zich kleden zoals hij of zij wil, en om zijn of haar geloof.

• Een muts voor de lol is ook wel heel anders dan een hoofddoek. Van mij mogen ze.

• Ik heb totaal geen problemen met een hoofddoek aangezien je het gezicht nog kan zien, maar een gezichtbedekkende boerka zou ik wel een probleem vinden

• Blogger

Van mij mogen ze.

• Admin

Ik heb er geen problemen mee. Zolang ze er maar niet als een pac-man spook uitziet vind ik het best.

• Het maakt mij niet uit of ze een hoofddoek op heeft. Ik vind de opmerkingen over de Nederlandse ‘regels’ in combinatie van het niet mogen dragen van een hoofddoek echt heel idioot! Sinds wanneer staat er in de Nederlandse wet dat ze dan niet mogen? Wij hebben in Nederland vrijheid van godsdienst.

Ik denk dat er best mag worden gevraagd of ze een bijpassende wilt aanschaffen, bij de jumbo wordt ook gevraagd of iedereen een bepaalde kleur broek die past bij de jumbo kleuren wilt gebruiken, dus als dat gewoon wordt toegevoegd aan het reglement: hoofddoek gelieve in bijpassende kleur, denk ik dat ze daar niets op tegen zal hebben. Heeft ze dat wel kan je er als volwassenen onder elkaar over praten.

• Is goed dat zij een hoofddoek draagt en goed haar lichaam bedekt. Zij geeft een voorbeeld aan de rest hoe je moet kleden. Goed van haar. De rest moet ook haar voorbeeld volgen, hoofddoek dragen en goed gekleed zijn.

• Global Moderators

zegt in Hoofddoek achter de kassa:

Is goed dat zij een hoofddoek draagt en goed haar lichaam bedekt. Zij geeft een voorbeeld aan de rest hoe je moet kleden. Goed van haar. De rest moet ook haar voorbeeld volgen, hoofddoek dragen en goed gekleed zijn.

Mompelt iets over seksisme en vrouwenonderdrukking enzo.

• Admin

Is goed dat zij een hoofddoek draagt en goed haar lichaam bedekt. Zij geeft een voorbeeld aan de rest hoe je moet kleden. Goed van haar. De rest moet ook haar voorbeeld volgen, hoofddoek dragen en goed gekleed zijn.

Nogmaals, vind jij.

De laatste keer dat ik je hierop wijs. In het vervolg duidelijk aangeven wanneer je een feit of een mening plaatst. Al helemaal in de discussie categorie.

• Ik heb er geen last van. Ze kan haar werk doen en het zit haar niet in de weg.

• Zo lang ze gewoon Nederlands praten is er niks aan de hand

• Dit bericht is verwijderd!

• Hoofddoek dragen is geen vrouwenonderdrukking. Vrouwenonderdrukking is wanneer een vrouw hoofddoek wilt dragen dat men verbied of niet mag dragen.

• Admin

Hoofddoek dragen is geen vrouwenonderdrukking. Vrouwenonderdrukking is wanneer een vrouw hoofddoek wilt dragen dat men verbied of niet mag dragen.

Wat heeft deze reactie te maken met jou mening over een hoofddoek achter de kassa?

Precies, niks.

Als je niet ophoudt met opletten hoe je in welke categorie reageert, zal ik maatregelen moeten nemen.

• zegt in Hoofddoek achter de kassa:

Hoofddoek dragen is geen vrouwenonderdrukking. Vrouwenonderdrukking is wanneer een vrouw hoofddoek wilt dragen dat men verbied of niet mag dragen.

Ik ben zelf ex-moslima en ik ben het niet eens met uw stelling. Vrouwen worden juist gedwongen een hoofddoek te dragen anders worden zij door moslim-mannen op een ziekelijke manier gepest.

Vanaf de dag dat ik besloot om afstand te doen van mijn hoofddoek en de Islam is mijn leven in positieve zin verandert.

Maar om even terug te komen op het onderwerp. Ik vind dat een hoofddoek niet thuishoort achter de kassa. Ik vind dat het tijd is om alles wat met geloof te maken heeft te beperken tot de kerk/moskee en in eigen huis. Daarbuiten zou alles wat met het geloof te maken heeft niet zichtbaar moeten zijn en anderen moeten er geen last van hebben.

Christenen dragen hun kruisje ook zelden zichtbaar aan een ketting die onder hun kleding zit. Ik vind dat dat zo met alle regieleuze symbolen moet zijn. Niet zichtbaar voor anderen. Geloof is iets voor jezelf.