Schelden met ziektes

• Het valt mij steeds meer op op school,dat mensen om het kleinste dingetje al meteen beginnen te schelden.
    Oké dat moeten hun zelf weten. Maar ik begin me steeds meer te ergeren aan mensen die gaan schelden met een ziekte.
    Zoals kanker, tering enz.

Nu vind ik vooral dat je niet kunt maken om met kanker te gaan schelden. Scheld dan gewoon met kút als je persé moet schelden.

Ik vind het vooral spottend met de ziekte omgaan en het is natuurlijk respectloos. Zo kan iemand woedend worden als je hem uitscheld met kanker, omdat zijn familielid/kennis daaraan gestorven is.

Om er een discussie van te maken de volgende vragen:

• Scheld jij met een ziekte en waarom (niet)?
    • Is schelden met ziektes respectloos en overbodig en spot je dan als het ware met die ziekte?

• Mijn eigen antwoorden:

• Scheld jij met een ziekte en waarom (niet)?

Nee, ik scheld niet met ziektes en ik zal het ook nooit gaan doen. Ik gebruik gewoon altijd ‘goh wat vervelend’ of ‘ketchup’.
    Wel merk ik dat ik als ik in me hoofd scheld wel dat ik kanker steeds vaker gebruik. Dus ik ga er nu alles aandoen om dat niet meer te gebruiken als ik in me hoofd scheld.

• Is schelden met ziektes respectloos en overbodig en spot je dan als het ware met die ziekte?

Ja schelden met ziektes is zéker respectloos tegenover iedereen. Overbodig? Zeker. Waarom zou je schelden met een ziekte als je ook kan schelden met ketchup? Omdat het leuk is? Nou het is maar wat je leuk vind. En ik vind ook dat je dan met de ziekte spot.

• Blogger

Het schelden met ziektes is cultureel bepaald, zo schelden wij dus graag met ziektes en bijvoorbeeld in Scandinavië weer met goden en de hel etc. Vind het niet zo erg, alleen als mensen het erom doen.

Dat ze kanker zo praten want je kankervader is kankervervelend want kankerkanker.

Voor de rest als je iemand uit woede uitmaakt voor teringlijer of kankermongooltje, daar lig ik echt niet wakker van.