Stelling: De beste baan die een vrouw zich kan wensen is huismoeder.

• Ik ben het met deze stelling oneens er zijn tegenwoordig kansen genoeg voor vrouwen en huismoeder is niet meer van deze tijd.

Wat jullie?

• Oneens. Ik zou er niet aan moeten denken om afhankelijk van een ander te moeten zijn, en hele dagen thuis te zitten. Bah!

• Global Moderators

Dat verschilt helemaal per vrouw. De ene wilt graag carrière maken, de andere is graag huismoeder.

Of huismoeder niet meer dan deze tijd is weet ik niet, vrouwen zullen toch altijd een beetje de verzorgende/opvoedende rol hebben. Is altijd zo geweest en is ook gewoon een biologisch dingetje. Maarja dat betekend natuurlijk niet dat het ook zo moet zijn. Tegenwoordig zijn er ook genoeg “huismannen” die die rol op zich nemen.

• Nee. Zowel vrouwen zoveel wensen. Ik zelf moet er niet aan denken om de hele dag thuis te zitten en het huishouden te doen en voor de kinderen te zorgen, maar ik ken mensen die dat helemaal prima vinden. Dat maakt toch helemaal niks uit? We hebben tegenwoordig gelijke rechten dus iedere vrouw doet maar wat zij goed vindt voor zichzelf.

Ik ben het ook eens met@Eximius: vrouwen zullen altijd een verzorgende rol houden in de opvoeding, dat is nou eenmaal zo.

• @snoetie zegt in Stelling: De beste baan die een vrouw zich kan wensen is huismoeder.:

Ik ben het ook eens met@Eximius: vrouwen zullen altijd een verzorgende rol houden in de opvoeding, dat is nou eenmaal zo.

Ik denk wel dat dat steeds minder gaat worden.

Had het er toevallig met een collega over gisteren. Als het huis een rommel is word de vrouw sneller aangekeken dan de man, terwijl ze natuurlijk allebei net zo verantwoordelijk zijn.

OT:

Ik denk dat de stelling beter volstaat als dit:

De beste baan die sommige vrouwen zich kunnen wensen is huismoeder.

• @chaussettes zegt in Stelling: De beste baan die een vrouw zich kan wensen is huismoeder.:

@snoetie zegt in Stelling: De beste baan die een vrouw zich kan wensen is huismoeder.:

Ik denk wel dat dat steeds minder gaat worden.

Had het er toevallig met een collega over gisteren. Als het huis een rommel is word de vrouw sneller aangekeken dan de man, terwijl ze natuurlijk allebei net zo verantwoordelijk zijn.

OT:

Ik denk dat de stelling beter volstaat als dit:

De beste baan die sommige vrouwen zich kunnen wensen is huismoeder.

Oh, ik doelde eigenlijk vanwege het opvoeden van een kind, niet exact het huishouden. Had wel iets duidelijker mogen zijn wellicht :p

Ben het wel met je eens tho

• @snoetie Meestal is dat een totaal pakket, opvoeden van de kids, huischoonmaken etc

Log in to reply