Maken dierentuinen zich schuldig aan dierenmishandeling?

• zegt in Maken dierentuinen zich schuldig aan dierenmishandeling?:

zegt in Maken dierentuinen zich schuldig aan dierenmishandeling?:

Ik ben tegen dierentuinen. Het is niet ons recht om naar dieren te kijken noch om ze vast te houden voor hun eigen ‘bestwil’. Het schiet bij mij in het verkeerde keelgat dat dieren compleet uit hun natuurlijke habitat worden gehaald, wat totaal geen nut heeft want een dier in een dierentuin kan niet leven zoals hij dat hoort te doen én er wordt winst op gemaakt.

Helemaal mee eens. :)

“Behoud van dieren” m’n derrière. Alsof een dier er ook maar een halve klap om geeft dat 'ie de op drie na laatste van z’n soort is. Alsof je er een dier een plezier mee doet dat “z’n soort behouden blijft” wanneer dat betekent dat de dieren een ongelukkig, tegennatuurlijk leven in een veel te klein verblijf moeten leiden (“lijden” ware hier meer op zijn plaats).

Daarnaast kan het hele educatieve aspect aan dierentuinen me ook gestolen worden. Ken jij iemand die wat geléérd heeft over dieren door naar de zoo te gaan? Ikke niet. Je steekt veel meer op van natuurdocumentaires dan je ooit van een dierentuin zult leren.

Ik sluit mij hier volledig bij aan. Ik heb er ook niets aan toe te voegen, want dit is precies hoe ik er over denk.

Ik ben van mening dat als mensen vinden dat zij dingen ‘leren’ door naar dierentuinen te gaan, dat ze nogal naïef en een beetje dom zijn. Je leert in een dierentuin niet meer dan wat je op internet kunt vinden, en alles wat je leert is voornamelijk een gemaakt. Niks is er echt aan. Een tijger in een verblijf die vleesbrokken toegegooid krijgt is niet echt. Een verzorger die de mest opruimt, is niet echt. Dieren die apart leven van elkaar, is niet echt. Het constant voorbij lopen van mensen, is niet echt. Zo zijn alle dingen die gebeuren in een dierentuin niet echt. Allemaal dingen die je in het wild nooit zou zien gebeuren.

Ik denk echt dat als je daar kennis uit opdoet, dat je in een eigen wereld leeft. Je leeft dan in die gemaakte wereld, waarbij de wilde dieren in hokken en verblijven leven en alle natuurlijke instincten worden verdoofd.

• Ik ben voor dierentuinen. Ik zou het wel leuk vinden als onze kleinkinderen ook weten wat voor dieren er zijn. en niet via een encyclopedie te lezen krijgen dat ze zijn uitgestorven door stropers.

• Ik ben tegen dierentuinen, tenminste in de vorm die de meeste aanhouden. Puur het houden van de dieren voor het vermaak van mensen, vind ik echt niks. Mensen zeggen “Oh het is voor educatie van de kinderen” maar dat is echt bs, zoals de mensen boven mij beschreven. Het is leuk om die dieren eens in het echt te zien, maar dat moet niet ten koste van het welzijn van zo’n beest gaan.

Welke vorm ik dan wel voor ben? Het redden van dieren uit het wild, en deze rehabiliteren indien mogelijk en anders behouden op de dierentuin. Om te betalen voor de kosten van het redden van de dieren, mogen er mensen komen kijken en een bijdrage leveren. Nou bestaan deze instanties gelukkig wel, maar de grootte dierentuinen zullen niet 100% hierop draaien.

Overigs zijn dieren die geen fuck geven over waar ze zitten prima om te hebben in een dierentuin, denk slangen, insecten, etc.

• Nu zullen de meeste bezoekers van een dierentuin wel alleen even naar het dier kijken ‘oeh’ en ‘ah’ zeggen en dan weer doorlopen, maar de bezoekers die daadwerkelijk de moeite nemen om de informatiebordjes te lezen, steken wel wat op. Ik kan er in ieder geval het educatieve wel in zien, maar dan moet de bezoeker dat zelf ook willen.

Of het houden van dieren in dierentuinen diervriendelijk is of kan zijn is wel weer wat lastiger. De dieren daadwerkelijk een soort van beschermd van natuurlijke vijanden. Maar of dit de dieren ook gelukkiger maakt?

De gemiddelde bezoeker denkt vast: Het dier is veilig en krijgt eten, wat wil het nog meer? Maar dat is nou juist het punt. In het wild is een dier continu op zoek naar eten, zijn hoofdactiviteit is dus eigenlijk van hem afgenomen. Gevolg is dat het dier geen ander doel heeft en dat verveling een grote rol speelt. En eerlijk is eerlijk, als je door een dierentuin loopt, zie je de meeste dieren -of bijna niet omdat ze alleen maar slapen -of onrustig heen en weer ijsberen. Er zijn dan wel ‘verrijkingen’ waar het dier mee kan spelen, maar is dit echt genoeg? Daarnaast vind ik dat de meeste dierentuindieren altijd bijzonder kleine verblijven hebben. Zo’n dier is daar ook alweer snel klaar met ontdekken en dan hebben ze weer niks te doen.

Ik ben voor dierentuinen. Ik zou het wel leuk vinden als onze kleinkinderen ook weten wat voor dieren er zijn. en niet via een encyclopedie te lezen krijgen dat ze zijn uitgestorven door stropers.

Maar dan is het uitroeien van stropers effectiever dan dierentuinen, lijkt me?

• Ik geloof niet persé dat dieren die door mensen gehouden worden altijd slecht is. Wel is het belangrijk dat hun natuurlijke omgeving zoveel mogelijk nagebootst wordt in de zin van hun natuurlijke activiteiten en sociale contacten. Ik heb mijn twijfels bij in hoeverre dit gebeurt in dierentuinen, aangezien de dieren daar vaak weinig ruimte hebben en sommige dieren met weinig tot geen soortgenoten gehouden worden.

• Dierentuinen bestaan al ik weet niet hoe lang en opeens gaan er mensen over vallen? Hoe rot moet jouw kindertijd dan wel niet geweest zijn, of is iedereen die er op tegen is wel gewoon in de dierentuin geweest? Zo ja, hoe egoïstisch ben je dan om het je eigen kind(eren) niet te laten ervaren.

Ik ga af en toe lekker met mijn 4 jarige naar de dierentuin? Waarom? Omdat ik wil dat zij wilde dieren in levende lijven heeft gezien en niet op tv of in de encyclopedie. En we leren haar door middel van de bordjes waar de dieren normaal gesproken horen te leven en wat ze eten enzovoorts.

Dierentuinen bestaan al ik weet niet hoe lang en opeens gaan er mensen over vallen? Hoe rot moet jouw kindertijd dan wel niet geweest zijn, of is iedereen die er op tegen is wel gewoon in de dierentuin geweest? Zo ja, hoe egoïstisch ben je dan om het je eigen kind(eren) niet te laten ervaren.

Ik ga af en toe lekker met mijn 4 jarige naar de dierentuin? Waarom? Omdat ik wil dat zij wilde dieren in levende lijven heeft gezien en niet op tv of in de encyclopedie. En we leren haar door middel van de bordjes waar de dieren normaal gesproken horen te leven en wat ze eten enzovoorts.

En ik vind het egoïstisch om dieren in een veel te klein hok, in een tegennatuurlijke omgeving en in geforceerd samengestelde groepen te houden, maar hé, ga jij maar lekker naar gevangen genomen dieren kijken, hoor.

Misschien kun je je kleine ook eens naar de gevangenis meenemen? Als je beesten achter tralies kijken zo educatief verantwoord vindt, waarom dan de lijn niet doortrekken?

• Overigs geld mijn mening ook voor huisdieren, konijnen zijn bijvoorbeeld super sociaal en hebben veel ruimte nodig. Vaak zitten ze alleen in een klein hokje voor de rest van hun leven. Idem ditto met volgens in een klein kooitje, of vissen in een mini kom.

Dierentuinen bestaan al ik weet niet hoe lang en opeens gaan er mensen over vallen? Hoe rot moet jouw kindertijd dan wel niet geweest zijn, of is iedereen die er op tegen is wel gewoon in de dierentuin geweest? Zo ja, hoe egoïstisch ben je dan om het je eigen kind(eren) niet te laten ervaren.

Is het jouw recht om dieren te willen bekijken in het echt? Vind jij het correct dat een dier enkel voor jouw fucking plezier wordt opgesloten? Dat noemt men egoïstisch mijn kerel.

• Verbannen

Nee dieren in een dierentuin hebben het heel
    Goed altijd genoeg eteb vaak grote verblijven en als er wat is dan is de dieren arts vaak aan weziv in het park en vaak hebben ze een fok programma dus ik zeg dat dieren daar niks te klagen hebben