opgelicht

• hoi
    ik ben opgelicht
    ik heb een tijdje geleden een vpn verbinding gekocht
    de persoon die dit aan mij verkocht had heeft mij gezegt dat ik dit nodig heb
    omdat ik anders getraceerd zou kunnen worden
    deze grap heeft mij 90 euro gekost
    de reden dat deze persoon dit mij verkocht heeft is omdat ik stream
    zelf heb ik niet veel ervaring met computers
    maar het streamen wat ik doe
    daar bedoel ik mee op youtube streams kijken
    wat moet ik nu doen ?
    ik voel me namelijk heel slecht nu ik opgelicht ben
    wie kan mij hier in ondersteunen ?

• Om legale content te kijken heb je geen VPN nodig. Misschien is het handig om eerst een uitleg te zien over wat een VPN nou eigenlijk is, en waarom het gebruikt word.

https://vpndiensten.nl/informatie/uitleg/wat-is-vpn/

Lees de bovenstaande site eens en kijk of het voor jou handig zou zijn. In jouw geval denk ik niet. Wellicht dat je je geld terug kunt krijgen, maar als dit niet gaat, in de toekomst beter onderzoek doen voordat je 90 euro neergooit is misschien wel een goed idee. Ook zou ik het niet van een willekeurig persoon kopen die je niet kent, maar een officiële dienst gebruiken. Door google en je hersenen te gebruiken kom je al een heel eind.

• Als je alleen streamt via YouTube is een VPN niet per definitie noodzakelijk. Echter is een VPN meer dan alleen illegale praktijken verdoezelen.

Een VPN zorgt ervoor dat je via een ander IP adres verbinding maakt met het internet. Je kunt zo websites bezoeken zonder dat je te traceren bent.

Ook kun je met een VPN veilig gebruik maken van torrents en andere download sites. Ook kun je met een VPN content wat alleen te zien is in andere landen ontvangen.

Heb je er duidelijk bij gezegd dat je alleen via YouTube streamt? Want anders vraag ik me af waarom iemand een VPN probeert aan te raden.

Waar ben je in opgelicht? Heb je een gratis VPN gekregen voor 90€ of heeft de oplichter niks meer laten weten?

• Zonder VPN kun je inderdaad getraceerd worden.

Met een VPN verbinding heb je meer streams tot je beschikking die in bepaalde landen geblokkeerd zijn. Ik vraag me af of je bent opgelicht. Ik weet niet welke VPN verbinding je hebt gekregen maar 90 euro voor een VPN (Als het niet maandelijks 90 euro is dan) is het alsnog niet duur.

• Global Moderators

Lijkt me sterk dat iemand jou een VPN dienst verkoopt, iemand kan het hooguit aanraden.

Jij bent toch uiteindelijk zelf degene die ergens bij een VPN aanbieder een abonnement afsluit. Dan zie je toch hoeveel het kost?
    Ik zie niet helemaal in hoe je in deze situatie opgelicht kan worden? Een VPN dienst koop je niet op de markt ofzo xD

Conclusie, volgens mij heb je zelf niet goed opgelet of geluisterd en nu wil je het op iemand anders afschuiven :P

• Ik kan uit de OP niet opmaken hoe je opgelicht zou kunnen zijn. Ik neem aan dat als je een abonnement afsluit dat je dan in de algemene voorwaarden kunt lezen welke dienst je afsluit. Of het moet een mallafide dienst zijn. Het lijkt me sterk dat je alleen maar doet streamen via YouTube. Anders begrijp ik niet hoe je erbij bent gekomen om gebruik te maken van een VPN.

• Ik denk dat ze via Popcorn Time streamen bedoelden. Dat is namelijk wel illegaal: https://vpnservice.nl/privacy/popcorn-time-vpn/

Daarmee gebruik je eigenlijk constant een torrent om de film te streamen. Als dat een legale film is dan is er niets aan de hand maar op Popcorn Time staat volgens mij geen legale content (correct me if i’m wrong).

• Global Moderators

Ik zal het verhaal even verduidelijken.

Ik ken het verhaal namelijk.

Persoon A heeft aan OP Windscribe VPN aangeraden, dit omdat er op StackSocial een aanbieding was waar je bijv. een 3 jarig abonnement kon krijgen voor 2 tientjes, of zelf een levenslang abonnement voor $59.

OP heeft vervolgens niet goed geluisterd en is gewoon naar de site van Windscribe gegaan en heeft daar een abonnement afgesloten voor €90, denkende dat het een soort cashback was en hij later geld terug zou krijgen. Dit was dus niet het geval want hij had de bestelling via StackSocial moeten doen.

Conclusie: OP luistert niet en kruipt nu in de slachtofferrol en probeert op die manier de schuld af te schuiven op Persoon A.

Hetzelfde maar dan anders