Mag een homostel kinderen adopteren?

• Ik had laats maatschappijleer en toen hadden we het over adoptie. Een jongen uit mijn klas zei toen ‘Bent u het er mee eens dat homo stellen geen kinderen mogen adopteren. Want ze hebben een moeder en vader patroon nodig.’

Hierop antwoordde mijn docent 'als de vader overlijd is er ook geen vader als rolmodel meer en wat dan?'
    Maar dan was het anders volgens die jongen.

Ik ben hier zelf fel op tegen en dat heb ik hem ook duidelijk gemaakt dat het echt de stomste vraag ooit was. Maar nu vroeg ik me af zijn er meer mensen die zo denken?

• Er zullen altijd mensen zijn die zo erover denken, maar gelukkig mag je gewoon kinderen adopteren in NL, ook als je homo bent.

• @chaussettes zegt in Mag een homostel kinderen adopteren?:

Er zullen altijd mensen zijn die zo erover denken, maar gelukkig mag je gewoon kinderen adopteren in NL, ook als je homo bent.

Ik weet dat het mag (helaas), maar als iets mag hoef je het er niet mee eens te zijn.

• @stijlvol Jazeker. Maar ik denk dat het voor een kind nog steeds 1000x beter is om geadopteerd te worden door een homo stel ipv jaren in het systeem blijven hangen en zonder ouders op te groeien.

En dan heb ik het niet over of homo’s ‘gekwalificeerd’ zijn. (Wat ik denk van wel)

• Als je wordt geadopteerd door een homostel heb je wel een goede bescherming tegen al die slechte “je moeder” grappen. Dus dat is sws al een positief iets

• Ik vind het echt nergens op slaan die vraag.

Homo’s of lesbisch zijn ook gewoon mensen alleen kunnen hun geen kinderen krijgen dus waarom gunnen mensen het hun dan niet om een kind te adopteren? Ik ken genoeg homo’s en lesbisch die hartstikke aardig zijn, dus waarom zouden ze anders zijn en geen kind kunnen adopteren?