Zijn WD schijven goed?

• Ik heb een nieuwe harde schijf nodig 4 of 6TB. Een collega van mij zweert bij WD. Ik heb nu Seagate schijven en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Wat raden jullie aan en waarom?
    Ook andere merken zijn welkom.

• Admin

Ikzelf heb een betere ervaring met WD dan met Seagate. Maar ik weet niet wat over het algemeen de betere merken zijn.

Misschien dat @Eximius je iets meer kan vertellen.

• Global Moderators

Over het algemeen zijn alle schijven prima, maar als je echt naar de statistieken gaat kijken is Western Digital (WD) inderdaad het meest betrouwbaar.

Er zijn altijd uitzonderingen. Soms is er gewoon een bepaalde oplage van schijven die niet helemaal lekker is.
    Bijvoorbeeld de WD40EFRX met een uitval van bijna 9%. Bij Seagate hetzelfde verhaal in de ST4000DM*** reeks, ook 9-10% uitval.

Ik heb zelf zowel WD als Seagate in gebruik (en ook Samsung, Maxtor en Toshiba gehad) en heb zelf nog nooit een defecte schijf gehad.

• Moderator

@eximius zegt in Zijn WD schijven goed?:

Ik heb zelf zowel WD als Seagate in gebruik (en ook Samsung, Maxtor en Toshiba gehad) en heb zelf nog nooit een defecte schijf gehad.

Zolang de schijven in een vaste pc op een vaste plek zitten kan er ook niet al te veel mis mee gaan. Ligt er voor een groot deel aan hoe de gebruiker er mee om gaat.

• Global Moderators

@pool zegt in Zijn WD schijven goed?:

@eximius zegt in Zijn WD schijven goed?:

Zolang de schijven in een vaste pc op een vaste plek zitten kan er ook niet al te veel mis mee gaan. Ligt er voor een groot deel aan hoe de gebruiker er mee om gaat.

Dat speelt ook mee ja, een schijf in een laptop zal in theorie sneller kapot gaan dan in een desktop die gewoon altijd stil staat op je bureau.

Anyway niet te druk maken om kwaliteit van schijven, de kans dat er iets mis gaat is bijzonder klein. Bovendien, dingen die je dierbaar zijn moet je sowieso in een backup hebben.

• Ik heb 5 jaar geleden een schijf van Seagate gehad. Dit was een HDD van 500GB en deze is na 9/10 maanden stuk gegaan. Helaas geen back-up gemaakt van de bestanden en veel is toen verloren gegaan.

De support van Seagate was slecht. Ik opende een ticket op de site en pas na 5 weken over en weer gemaild te hebben kreeg ik een vervangende schijf. Ik moest mezelf vaak herhalen en de helpdesk was elke keer niet op de hoogte waardoor ik vaak dezelfde mail moest sturen. Defect product + slechte service = nooit meer Seagate voor mij.

Ik gebruik nu 2 schijven van WD en een Samsung schijf. Deze draaien iets langer dan 4 jaar zonder problemen.

• Global Moderators

zegt in Zijn WD schijven goed?:

Ik heb 5 jaar geleden een schijf van Seagate gehad. Dit was een HDD van 500GB en deze is na 9/10 maanden stuk gegaan. Helaas geen back-up gemaakt van de bestanden en veel is toen verloren gegaan.

De support van Seagate was slecht. Ik opende een ticket op de site en pas na 5 weken over en weer gemaild te hebben kreeg ik een vervangende schijf. Ik moest mezelf vaak herhalen en de helpdesk was elke keer niet op de hoogte waardoor ik vaak dezelfde mail moest sturen. Defect product + slechte service = nooit meer Seagate voor mij.

Ik gebruik nu 2 schijven van WD en een Samsung schijf. Deze draaien iets langer dan 4 jaar zonder problemen.

Je had ook geen contact op hoeven nemen met Seagate. In de EU is de winkel waar jij iets hebt gekocht verantwoordelijk voor de garantie afhandeling. Waarschijnlijk was het dan allemaal een stuk sneller gegaan.