KEEN

Ierland gaat belasting invoeren op frisdrank

• 0_1524613487686_6cd8fdc3-4503-485f-ba52-a0693126f11e-image.png

Ierland mag een belasting invoeren op frisdranken waaraan suiker is toegevoegd. Omdat het doel is de bevolking gezonder te maken, mogen frisdranken anders worden behandeld dan andere zoete producten. De Europese Commissie oordeelt dat daarom geen sprake is van ongeoorloofde concurrentieverstoring.

De commissie oordeelt dat de suikertaks past binnen het Ierse beleid om obesitas en andere suikergerelateerde ziektes te bestrijden. Suikerhoudende frisdranken hebben nauwelijks voedingswaarde, is een van de overwegingen. Bovendien drink je er al snel te veel van, waardoor er relatief veel risico op gezondheidsproblemen is.

Strijd tegen overgewicht
    In de strijd tegen overgewicht vroeg Ierland in februari toestemming aan Brussel om een suikertaks van ruim 20 cent per liter te heffen op drankjes waarin meer dan 5 gram suiker per 100 milliliter zit. Lidstaten mogen zelf bepalen met welk doel ze belasting heffen, maar moeten dat wel doen op een manier die in overeenstemming is met de Europese concurrentieregels.

Bron: ANP

Zouden ze dit ook in Nederland moeten doen?
    Zouden ze dit in Nederland voor elkaar krijgen om dit in te voeren?

• Admin

zegt in Ierland gaat belasting invoeren op frisdrank:

Zouden ze dit ook in Nederland moeten doen?

Ja

Zouden ze dit in Nederland voor elkaar krijgen om dit in te voeren?

Ze krijgen hier de gekste dingen voor elkaar. Zoals de aftapwet. Ik zie niet in waarom dit een probleem zou moeten zijn om erdoor te krijgen xD

Kwestie van willen denk ik.

• @wicket Nederlanders zijn de laatste jaren wel in een bui van OMG DE OVERHEID FLIKT ONS ALLES EN WIJ PIKKEN HET NIET MEER OMG ZWARTE PIET bla bla

Alles is in de ogen van de roepers fout wat de overheid doet, dus het maakt niet uit P;

• @chaussettes zegt in Ierland gaat belasting invoeren op frisdrank:

@wicket Nederlanders zijn de laatste jaren wel in een bui van OMG DE OVERHEID FLIKT ONS ALLES EN WIJ PIKKEN HET NIET MEER OMG ZWARTE PIET bla bla

Alles is in de ogen van de roepers fout wat de overheid doet, dus het maakt niet uit P;

De fuck heeft niggerpiet hiermee te maken dan?

• @sander zegt in Ierland gaat belasting invoeren op frisdrank:

@chaussettes zegt in Ierland gaat belasting invoeren op frisdrank:

@wicket Nederlanders zijn de laatste jaren wel in een bui van OMG DE OVERHEID FLIKT ONS ALLES EN WIJ PIKKEN HET NIET MEER OMG ZWARTE PIET bla bla

Niet zozeer zwarte piet, maar meer een manier om te zeggen dat alles wat de overheid doet fout is. Want ze pakken alles af! Dat zijn standaard reacties op elk nieuwsartikel die ook maar iets van kritiek heeft op wat ze in hun dagelijks leven doen.

“Misschien wat minder alcohol drinken want is toch niet zo goed voor je als dat we dachten”
    “Misschien wat minder vlees eten want is slecht voor het milleu”
    “Misschien is zwarte piet toch iet wat racistisch”

En ja hoorrr, daar staan ze weer te roepen, DE OVERHEID PAKT ALLES VAN ONS AF EN LAAT ZE MAAR LULLEN IK LEEF IN MIJN EIGENWERELDJE EN LUISTER NAAR NIEMAND

• @chaussettes zegt in Ierland gaat belasting invoeren op frisdrank:

@sander zegt in Ierland gaat belasting invoeren op frisdrank:

@chaussettes zegt in Ierland gaat belasting invoeren op frisdrank:

Niet zozeer zwarte piet, maar meer een manier om te zeggen dat alles wat de overheid doet fout is. Want ze pakken alles af! Dat zijn standaard reacties op elk nieuwsartikel die ook maar iets van kritiek heeft op wat ze in hun dagelijks leven doen.

“Misschien wat minder alcohol drinken want is toch niet zo goed voor je als dat we dachten”
    “Misschien wat minder vlees eten want is slecht voor het milleu”
    “Misschien is zwarte piet toch iet wat racistisch”

En ja hoorrr, daar staan ze weer te roepen, DE OVERHEID PAKT ALLES VAN ONS AF EN LAAT ZE MAAR LULLEN IK LEEF IN MIJN EIGENWERELDJE EN LUISTER NAAR NIEMAND

Hey! Niks negatiefs over alcohol oké!?

Aanmelden om te reageren