De 3 beste Kitchen Nightmares Episodes (Amerika)

• Hoi allemaal, in de afgelopen jaren heb ik er best wel wat kitchen nightmares afleveringen doorheen geblazen, en ik maak hier dus een lijstje met mijn favoriete afleveringen. Klinkt heel tam maar geloof me als ik zeg dat al deze mensen helemaal loco zijn.

1. Burgers Kitchen

Je hebt hier ook twee delen van, zo gek waren de mensen uit deze episode.

Alan en zijn vrouw Jen besloten om een burger restaurant te openen in LA, niks mis mee toch? Fout. Als je een beetje onderzoek doet kom je erachter dat de vader van Alan een grote drugsbaas en hoerenloper was, hij met de erfenis daarvan het restaurant heeft geopend. Ook niks mis mee, als het niet zo was dat Alan ook het geld van zijn zoon had gepakt zonder toestemming. Zonder schaamte geeft ie dit toe, en verteld erbij dat de zoon daardoor geforceerd werd om te werken in het restaurant.

Prachtig is ook het feit dat de kok constant de vrouw van de eigenaar er op wijst dat ze Prozac moet gebruiken. Ook zijn de mensen van Yelp er puur op uit om zijn bedrijf te slopen, en is er een complot tegen hem.

2. Nino’s Italian Restaurant

Het is alweer een tijd geleden dat ik deze aflevering heb gezien, maar hij is me wel bijgebleven. Mooi gevalletje van een chef die overal over liegt, maar Nino, de eigenaar maakt er wel een heel eigenaardig verhaal van. Anders dan de normale leugens dat het eten geweldig is, en het restaurant super schoon, kiest hij ervoor om Gordon er constant aan te herinneren dat zijn hoofdtaak schoonmaken is, en hij dit constant doet.

Hij pakt er ook plaatjes bij om dat te bewijzen, en het word alleen maar grappiger gemaakt door het feit dat het restaurant super vies is.

pictures.png

Pracht exemplaar en word afgemaakt door het feit dat ie Nino roept als een Pokemon.

3. Amy’s Baking Company

Last, maar zeker not least. Ook al ken je misschien de serie niet, zal je wellicht van dit restaurant gehoord hebben. Op het moment dat Gordon binnenloopt is hij nog redelijk onder de indruk, eten kan zeker beter, maar de toetjes zijn lekker, het is schoon, niet je gebruikelijke Kitchen Nightmares recept. Maar snel kom je er al achter dat de eigenaren echt uitzonderlijk gestoord zijn. Ze dreigen naar de klanten, ontslaan alle mensen in dienst, jatten het loon van de serveersters, etc. Zo erg zelfs dat halverwege de aflevering Gorden besluit om maar weg te gaan.

Ook heb ik een vermoeden dat de man in kwestie een mafia baas is. Deze aflevering is zo legendarisch dat hier zelfs een know your meme pagina voor is.

tumblr_mn6wjwlgod1s0y8dso1_400.gif

Na de aflevering gaat de drama nogsteeds door, met mensen die langskomen om te kijken wat er aan de hand is, ze schelden weer mensen uit, op facebook starten ze een hele oorlog, en daarna claimen ze dat hun account was gehacked.

Als je iets wilt kijken uit deze lijst, raad ik nummer 3 aan, maar ze zijn allemaal parels op een eigen manier.

• Alle 3 de restaurants zijn op het moment van schrijven dicht. Wel heeft Amy nog een online bakkerij school gemaakt, en hadden ze de tent gesloten na talloze doodsbedreigingen. Ook zijn ze nog bij Dr Phil langs geweest om hun eer te herstellen. Laten we het erop houden dat dit niet echt gelukt is.

Log in to reply