KEEN zoekt het uit #2 : GEFELICITEERD!!! U HEEFT EEN WASMACHINE GEWONNEN!!!!

• Admin

Van admin@powerful-time.info kreeg ik een mailtje dat ik een wasmachine gewonnen had. Ik moest alleen antwoord geven op enkele vragen. Nou, dat wil ik natuurlijk wel doen.

Ik opende de link die in de mail stond en kwam op deze pagina.

image.png

Nadat ik op ‘Ja’ had geklikt kwam de volgende vraag.

image.png

en na deze vraag kwam de laatste vraag.

image.png

Ja duh, natuurlijk wil ik wasmiddel winnen.

Deze tekst stond een franctie van een seconde in beeld, nadat er een pop-up overheen kwam.

*The brands mentioned do not endorse this promotion.
    Dit spel wordt georganiseerd door Prizesaints, gevestigd te Maastricht, van 01-04-2018 tot en met 31-05-2018. Deelname staat open voor elke meerderjarige persoon met vaste woonplaats in Nederland die zijn/haar volledig ingevulde gegevens via deze site hebben ingevuld. Van deelname uitgesloten zijn alle medewerkers van Adsaints. Elke deelnemer kan slechts eenmaal aan het spel deelnemen per spel. De prijswinnaar wordt binnen 1 week na sluitingsdatum vastgesteld en per email of telefoon bevestigd. De prijs wordt kosteloos op het ingevulde woonadres in Nederland beschikbaar gesteld. De administratieve gegevens van Adsaints zijn beslissend. Een contante betaling is niet mogelijk. Voor informatie kunt u contact opnemen per e-mail help@adsaints.com of bezoek de website www.prizesaints.com. U kunt ons ook telefonisch bereiken op 043-5690537

Maargoed, zal wel onbelangrijk zijn anders stond het wel wat langer en duidelijker in beeld. We gaan verder met de pop-up.

image.png

Omdat dit er zo betrouwbaar uit ziet besluit ik om even een Lebara simkaartje in mijn mobiel te doen en dat nummer in te vullen zodat ze me hierop kunnen bereiken.

Ik krijg de melding dat ze mij telefonisch benaderen. Om meer kans te maken moet ik het ook eens met mijn telefoon proberen. Dus ik pak mijn telefoon en klik nogmaals op de link voor de wasmachine. Want 2 machines is beter dan 1. //echtenederlander.

Echter krijg ik op de telefoon ineens een ander scherm.

image.png

Vastberaden om een wasmachine te ontvangen en het feit dat ik maar 20 seconde bedenktijd heb klik ik op de “Druk hier” knop. Ineens gaat mijn telefoon bellen naar 09093500000. Hier kreeg ik een robotstem eraan die vertelde dat ik geen saldo heb en dat ze de verbinding over enkele seconde verbreken.

Best wel vreemd dat ik saldo moet hebben op mijn simkaart om een gratis wasmachine te winnen.

Afijn, ik check het telefoonnummer en kom op deze site terecht. Nadat ik die reacties las ben ik er vrijwel zeker van dat het om oplichting gaat.

heb dit nummer gebeld omdat ik een Iphone x kon winnen je kreeg gelijk een heleboel vragen waar je niet op zit te wachten ik wil niet weten hoe duur me dit geintje gaat kosten vind het jammer dat je dit soort dingen mee kunt maken je word gewoon bedrogen en op onkosten gejaagd waar je niet om vraagt.
    Het is gewoon pure oplichterij.

dure gesprekskosten naar dit nummer, terwijl wij niet bewust zijn dit nummer ooit gebeld te hebben.

Betreft scam via een FB bericht waarmee je KLM tickets kunt winnen.

Ik haal de Lebara SIMkaart weer uit mijn telefoon en verwijder de mails. Want ik denk toch niet dat ze mij gaan bellen met het bericht dat ik een wasmachine heb gewonnen.

Helaas geen wasmachine voor deze jongen. Maar wel fijn dat A. DE JONG uit ASSEN wel een wasmachine EN een iPhone heeft gewonnen.

Wel nog even netjes een berichtje gestuurd naar prizesaints.com om ze een beetje bezig te houden.

image.png

Tot de volgende keer!

• Toch zonde dat je ze belde, nu verdienen ze er toch iets aan.

• Admin

@chaussettes zegt in KEEN zoekt het uit #2 : GEFELICITEERD!!! U HEEFT EEN WASMACHINE GEWONNEN!!!!:

Toch zonde dat je ze belde, nu verdienen ze er toch iets aan.

Lege SIMkaart, denk niet dat ze eraan verdienen.