Droom je in kleur of niet?

• Soms weet ik dat de kleuren in mijn dromen volledig verschillen van de kleur van de dingen in het echt. Zo was ik onlangs op zoek naar een nieuw jasje (dat ik een week voordien had gekocht) maar in mijn droom was dat jasje wel in mijn kleerkast te vinden, echter in een heel andere kleur.

Ik heb thuis een klein aquarium met guppy’s die of groen of blauw zijn. In een recente droom waren mijn guppy’s allen groen.

Hoe zit dat met jullie?

• Admin

Eigenlijk nooit op gelet of mijn dromen in kleur zijn of niet. Ik kan nu ook even geen voorbeeld bedenken dat een droom specifiek over kleur ging.

• Bij mij is alles toned down, veel grijs en bruin maar waar kleur hoort te zijn is kleur.

• Volgens mij wel gewoon in kleur

• Moderator

Ik droom wel gewoon in kleur, meen ik.

• Moderator

Ik vraag mij dan eerder af… In mijn dromen… Voel ik dan ook alles zoals het in het echte leven gebeurt? Hmmm…??? Tenminste, ik denk dat ik dingen voel. Maar sta er nooit bij stil.

• Ik heb er nooit op gelet eerlijk gezegd. Ik denk dat ik in kleur droom, want als ik in zwart wit zou dromen zou het me opgevallen zijn.

• Leuk feitje, toen er zwart wit tv’s waren droomde mensen veel meer in zwart wit. Pas toen er kleur op de TV kwam, gingen mensen weer meer in kleur dromen.

Log in to reply