Armoedezaaiers op Marktplaats

• worden jullie ook zo ontiegelijk moe ervan, als je iets te koop gezet hebt en dat die armoedezaaiers er als vliegen op afkomen?

Het ergste vind ik dan nog wel, als je netjes reageert en zeg ze mogen het voor x zoveel euro komen halen. Dan hoor je niks meer, terwijl het soms slechts over € 5 gaat!

Mooi voorbeeld is, ik had een bijna nieuwe autoradio met een nieuw prijs van € 70. Daar wil ik dan minimaal € 25 voor en zet de vraagprijs zodoende op € 45 i.v.m. onderhandelingsruimte. Dus dan krijg ik diverse mailtjes, met een bod van € 20.

Waarna ik netjes terug mail, voor € 25 mag je hem komen ophalen. Maar ze hebben niet eens het fatsoen om terug te mailen: naar mij idee, kregen ze het liefste nog alles gratis. Want het lijkt erop, dat de maatschappij steeds asocialer word.

• Eens. Of dat mensen een bod plaatsen waarmee je akkoord gaat. Stuur je ze een bericht, krijg je geen reactie.
    Verwijder je het bod, krijg je meteen bericht: sorry voor de late reactie, maar ik heb geen interesse meer… :’)

• Het is soms wel heel ernstig ja. Soms krijg je wat gebrabbel terug in iets wat een soep van tekst moet voorstellen zonder enige interpunctie.

• Ik moet eerlijk zeggen, doordat er bijna niet meer serieus op een advertentie gereageerd word. Doe ik ook niet de moeite meer om met aanhef, of te eindigen met groetjes.

Deed ik vroeger wel, maar je krijgt toch bijna nooit antwoord terug en ik geef letterlijk binnen 5 minuten antwoord.

• Admin

Daarom verkoop ik zulke dingen vaak op Facebook in die groepen die opgericht zijn uit de omgeving waaruit je komt. Dan weet je een beetje bij welke mensen het terecht komt. Op facebook is het ook makkelijker om iemand aan te spreken. Volgens mij is Marktplaats het aan het verliezen van Facebook.

• Marktplaats is zoiezo een plaats waar het allerlaagste van de samenleving komt in mijn ervaring. Mensen reageren niet of nauwelijks, wat ik zelf niet snap, want ik reageer altijd gewoon. Heb het even geprobeerd maar het bedel gehalte is groot. (of van die mensen die op elk reclame post van een bedrijf heel hun levensverhaal posten in de hoop op gratis producten)

Ik denk dat ze bieden op 20 verschillende dingen, reactie krijgen van 15 van de verkopers en dan alleen op de beste reageert.

• @chaussettes zegt in Armoedezaaiers op Marktplaats:

Ik denk dat ze bieden op 20 verschillende dingen, reactie krijgen van 15 van de verkopers en dan alleen op de beste reageert.

Zo doe ik dat ook /shameonme

• zegt in Armoedezaaiers op Marktplaats:

@chaussettes zegt in Armoedezaaiers op Marktplaats:

Zo doe ik dat ook /shameonme

shame

creepy_lord_of_the_rings.jpg

Hetzelfde maar dan anders