Voorkomen dat poes op de bank plast

• Ik heb 2 katten (broer en zus van elkaar) van 5 jaar oud. De poes heeft sinds een paar maanden de vervelende gewoonte om de bank te gebruiken als kattenbak. Ze plast in de kieren van de bank en daardoor rook de bank niet meer fris. Nadat ik hem een paar keer heb behandeld met Dasty, HG, Allesreiniger en andere schoonmaakmiddeltjes heb ik nu een andere bank moeten aanschaffen omdat ik de geur er niet meer uit kreeg.

Ik heb sinds vandaag een nieuw bankstel maar ik ben bang dat de poes de bank weer gaat gebruiken als kattentoilet. Ik weet niet wat ik kan doen om het te voorkomen en ik ga straks niet met een fijn gevoel naar boven als ik weet dat de kans bestaat dat de poes de bank onderpiest. De kater doet dit niet. Ze hebben ook allebei een eigen kattenbak en die verschoon ik elke 2 dagen.

Weten jullie misschien hoe ik kan voorkomen dat de poes de bank niet onderpiest? Want ik zie het niet zitten om over een paar maanden weer een ander bankstel aan te schaffen.

• Blogger

Heb je een kattenbak en hoe vaak maak je die schoon? Wordt die geclaimd door een andere kat waardoor de poes niet meer durft? Is je kat bang? Heeft je kat een plekje om zich terug te trekken? Bestraf je je kat als die geplast heeft? Is de kat gezond?

Allemaal vragen…

Meestal is het over omdat er geen geurtje zit op de nieuwe bank, waardoor die het niet associeert met een ‘toilet’. Maar er kan dus iets meer aan de hand zijn dan alleen een lekker pisplekje, dus vandaar mijn vragen :)

• @snoetie zegt in Voorkomen dat poes op de bank plast:

Heb je een kattenbak en hoe vaak maak je die schoon?

@snoetie zegt in Voorkomen dat poes op de bank plast:

Wordt die geclaimd door een andere kat waardoor de poes niet meer durft?

zegt in Voorkomen dat poes op de bank plast:

Ze hebben ook allebei een eigen kattenbak en die verschoon ik elke 2 dagen.