waar vind je dat mensen echt geen grappen over mogen/kunnen maken?

• Hoe ver mag humor gaan en waar ligt bij jou de grens?

Mijn grens ligt zodra het te persoonlijk aan eht worden is en het slachtoffer er niet meer om kan lachen en aangeeft dat het niet meer leuk is.

• Nergens over. Humor weet relativeren en maakt dingen bespreekbaar. Een meme over Chester dertig seconden na z’n dood vond ik gewoon kunnen. Echter is het anders als je het naar z’n kinderen zou sturen of zo. Ik persoonlijk heb humor echt nodig als coping mechanism, maak overal grapjes over en dat maakt de mensen om mij heen soms erg ongemakkelijk.

• Persoonlijk? Niks. Echt absoluut niks. Zolang het doel niet is om een bepaald persoon slecht te laten voelen, vind ik het juist grappiger, als het echt “niet kan” zegmaar.

• zegt in waar vind je dat mensen echt geen grappen over mogen/kunnen maken?:

Nergens over. Humor weet relativeren en maakt dingen bespreekbaar. Een meme over Chester dertig seconden na z’n dood vond ik gewoon kunnen. Echter is het anders als je het naar z’n kinderen zou sturen of zo. Ik persoonlijk heb humor echt nodig als coping mechanism, maak overal grapjes over en dat maakt de mensen om mij heen soms erg ongemakkelijk.

ja ik gebruik humor zelf eig vet erg om dingen te verwerken ofzo 🤷🏻‍♀️

• Je moet over alles een grap kunnen maken, het is niets of alles, Misschien beetje relavant maar, ik ken een gozer(waar ik zijn naam ff niet van zeg) die scheld echt super veel met kanker, dat boeit me echt geen ruk moet hij zelf weten, maar hij vond grappen over de holocaust echt not done, dat vind ik echt kapot hypocriet, ondertussen zijn er al meer mensen gestorven aan kanker.

• Dit zijn geen leuke grappen

0_1520264522100_e08fbdb1-b15b-4fca-9de1-2c738a154b8a-image.png

• Nergens over, vooral over dingen die gevoellig liggen in de maatschappij. Des te meer mensen triggered worden des te beter.

• Humor is een manier om moeilijke onderwerpen luchtig en bespreekbaar te maken, zou jammer zijn als je dat zou limiteren, want als maatschappij hebben we het nodig.

• Ligt eraan bij welke persoon je een grap maakt en of je weet hoe die persoon zich erbij voelt. Ik kan grappen maken over zelfmoord bij mijn vriend ondanks dat zijn vader zelfmoord heeft gepleegd, maar dat betekent niet dat ik dat bij iedereen kan en mag doen.

Hetzelfde maar dan anders