Een kleine vraag

• Heey keeners

Kan het zijn als je een amd en een nvidia videokaart tegelijk in 1 pc hebt, dat je dan een game freeze /pc crash kan krijgen ?

• Moderator

Werkelijk geen idee, nooit geprobeerd. Wellicht weet @Eximius hier meer over.

• @tikatv zegt in Een kleine vraag:

Kan het zijn als je een amd en een nvidia videokaart tegelijk in 1 pc hebt, dat je dan een game freeze /pc crash kan krijgen ?

Ik weet uit ervaring dat sommige types van AMD niet goed samen kunnen werken met andere merken videokaarten en dat kan crahses tot gevolg hebben.

Ik praat dan over de wat oudere AMD kaarten. Nieuwe generatie kaarten hebben dit probleem niet meer.

• Global Moderators

Het is mogelijk om een videokaart van amd en van Nvidia in 1 PC te hebben. Maar ik kan het je niet aanbevelen ivm eventuele driver conflicten. Er zijn sowieso maar weinig toepassingen om dit überhaupt te doen. Wat wil je überhaupt bereiken hiermee? Minen ofzo?

• @eximius het idee was om op 1 scherm de game te laten lopen en op het andere scherm de youtube chat

• Global Moderators

@tikatv zegt in Een kleine vraag:

@eximius het idee was om op 1 scherm de game te laten lopen en op het andere scherm de youtube chat

Het is mogelijk, maar het levert je hooguit een prestatie winst van 1-2% op.

Is de moeite niet echt waard.

EDIT: Los daarvan, je kunt alle gekke dingen proberen om meer performance te krijgen. Maar dat gaat gewoon niet lukken met een 10 jaar oude videokaart. Zelfs de recente interne GPU’s van Intel zijn sneller dan dat ding.

Log in to reply