KEEN10: Welke scheldwoorden gebruiken pubers het meest?

• Admin

Soms is het lekker om even te schelden. Als je een pak melk uit je klauwen laat vallen of als een auto je geen voorrang geeft terwijl je dat wel hebt. Ff lekker dat ene woordje gebruiken om te laten horen dat je boos bent is begrijpelijk en normaal. Maar wat zijn nou de favoriete woorden waarmee pubers schelden?

KEEN vroeg aan 52 pubers welke woorden zij gebruiken om mee te schelden.

10. KUT!
    Kut bekt zo lekker, het is kort, krachtig en lekker makkelijk. S. (14) “Ik gebruik het dagelijks wel een paar keer en denk er niet bij na. Mijn moeder corrigeert me altijd maar 5 minuten daarna komt het er weer uit”.

9. JEZUS!
    Jezus en Jezuschristus scoren net iets hoger dan het vrouwelijk geslachtsorgaan. B. (14) “Mijn vader gebruikte dat altijd als iets niet lukte. Jezus Christus gebruikte hij als iemand iets tegen hem zei wat schokkend was of een actie van iemand die hij amper kon geloven”.

8. TERING!
    Daar staat de eerste ziekte in de lijst. Toen ik de pubers mededeelde dat tering een ziekte was schrokken ze best wel. Geen van allen wist dat het een ziekte was. T. (15) “Ik vind het beter klinken dan andere scheldwoorden. Mijn neef zegt het ook en hij maakt het soms ook langer zo van teeeeeeeering. Mijn vader vind het niet leuk als ik dat woord gebruik.”

7. FUCK! / FUCK YOU!
    Omdat NEUK! niet zo lekker klinkt gebruiken we het Engelse woord daarvoor. FUCK! is nog steeds een veelgebruikt scheldwoord. P. (13) “Ik weet wel dat het neuken is, maar je zegt het ook als je de middelvinger opsteekt.”

6. SLET! / HOER! / BITCH! / KAHBA
    Respect naar vrouwen is ver te zoeken. Al snel worden deze dames uitgemaakt voor slet, bitch of hoer. Vooral Marokkaanse pubers gebruiken Kahba wat hoer in hun moedertaal betekend. L. (13) “Ik weet niet wat een slet is maar een hoer die sekst met mannen. Een bitch dat is iemand die niet luistert naar je ofzo.”

05. HALOEF!
    Om deze heb ik even om uitleg moeten vragen. Ik kan aardig mee stromen op trends e.d. wat speelt bij de jeugd maar dit woord kende ik niet. Na wat navraag te hebben gedaan bij de Marokkaanse E. kwam ik erachter dat het een Marokkaans scheldwoord is en het betekend varken. Marokkaanse jongeren gebruiken dit als scheldwoord omdat een varken onrein is. E. (16) “Ik gebruik het zelf niet als scheldwoord omdat dat haram is.”

04. MONGOOL!
    Veel pubers kennen de New Kids niet meer. Ze waren te jong om de serie te bekijken of te begrijpen. Maar het woord mongool gebruiken pubers nog steeds als scheldwoord. K. (12) “Als je iets verkeerds doet dan ben je een mongool. Mongolen kunnen niks omdat ze kromme vingers hebben.”

03. HOND!
    Ik kom nog uit de tijd dat hond niks meer was dan een dier op 4 poten. Maar volgens de pubers van vandaag de dag is HOND!, TERINGHOND! en TYFUSHOND! een manier om aan te geven dat je iemand echt niet mag.

02. TYFUS!
    Yes, de oude vertrouwde TYFUS! staat er nog in. Best veel pubers gebruiken het woord tyfus nog. L. (17) “Ik gebruik het woord kanker niet, maar in plaats daarvan scheld ik liever met TYFUS!.”

01. KANKER!
    Hoe kan het ook anders. Kanker hier, kanker daar, kanker overal. Het woord KANKER! staat is veruit het meestgebruikte scheldwoord. Y. (15) “Ik zeg het niet om iemand ziek te wensen. Maar ik zeg dat tegen mijzelf als ik iets laat vallen ofzo.”

Welke woorden gebruikte jij in je pubertijd als scheldwoorden?

• Waarom verbaast de nummer 1 mij echt geen ene kanker?

• Haloef heb ik echt nog nooit gehoord

• Dit bericht is verwijderd!

• Ik ga met veel verschillende mensen om maar haloef heb ik nog nooit gehoord

• Moderator

@mc zegt in KEEN10: Welke scheldwoorden gebruiken pubers het meest?:

Ik ga met veel verschillende mensen om maar haloef heb ik nog nooit gehoord

Same

• Tyfus, tering zooi en kut zijn bij mij favoriet. Soms schiet kanker er nog wel eens uit, maar probeer dit eigenlijk niet te doen. Wel jammer dat er zo’n respectloze toon naar vrouwen word gegeven.

Aanmelden om te reageren