Hoe ga je om met deze situatie

• Beste medemensen, stel! je kameraad zegt dat hij AIDS heeft, hoe reageer je hierop en accepteer je hem in je leven nog altijd of bekijk -je hem vreemd, en laat je hem links staan, bij mij ik zou deze persoon nog accepteren ondanks de fouten die hij heeft gedaan, maar zo samen een drank delen zou ik toch niet riskeren altijd opletten en int achterhoofd houden deze persoon heeft aids enzo, is zeker moeilijk om mee om te gaan, denk zelfs dat ik deze kameraad verlaat zonder dat ik hetzelf wil, dit is mij nog nooit gebeurd maar ik zou deze persoon eerst zeggen kijk je hebt een fout gemaakt, we blijven wel vrienden ik steun je overal in zo iemand ben ik, ik heb geen koude hart ofzo meer zo compassie zou ik hebben met hem

EN nu jullie!

• Ik zou hem niet anders behandelen. Maar zo te horen doe jij dit wel, zeker omdat je het je zo afvraagt, en dit op een forum plaatst. Welk antwoord zoek je naar? Er zal een reden zijn waarom je dit deelt.

Een persoon is voor mij niets minder omdat hij een bepaalde ziekte heeft.

• eigenlijk niet maar heb het nooit meegemaakt , dus daarmee da ik dit afvroeg, ene kameraad had zoiets in die aard gekregen maar ik accepteer hem hoe hij is is onder-tussen genezen enzo, maar dat is anders ja mijn gedachte is anders dan ter uwe maar u heeft gelijk dit is niet correct hoe ik handel eigenlijk

• ondanks de fouten die hij heeft gedaan

Ik zou een soa niet direct als een fout omschrijven, maar goed.

Denk niet dat ik een persoon daardoor anders zou gaan behandelen. Zou natuurlijk wel op gaan passen met bloed en dat soort shit, maar verder…

• yup idd

• @sander zegt in Hoe ga je om met deze situatie:

Ik zou een soa niet direct als een fout omschrijven, maar goed.

Hoe wilt u het dan omschrijven?