"Kinderen die gepest worden lokken het vaak zelf uit"

• Admin

Nee, ik denk niet dat kinderen gepest worden “uitlokken”.

Als je de zwakste schakel uit de klas bent (minste vriendjes, iets anders waarom je een makkelijk doelwit bent) dan ben je gewoon de zak simpel gezegd. En als het op dat punt komt, kun je doen en laten wat je wilt, maar van die stempel kom je niet meer af.

• Het is een onpopulair standpunt, maar het zijn vaak dezelfde kinderen die steeds maar weer gepest worden. Ook in andere situaties en omgevingen, vaak krijgt hetzelfde kind dezelfde reacties. Nou is dat natuurlijk niet op het goed te praten, maar wel iets wat mij opgevallen is.

• Blogger

@chaussettes zegt in “Kinderen die gepest worden lokken het vaak zelf uit”:

Het is een onpopulair standpunt, maar het zijn vaak dezelfde kinderen die steeds maar weer gepest worden. Ook in andere situaties en omgevingen, vaak krijgt hetzelfde kind dezelfde reacties. Nou is dat natuurlijk niet op het goed te praten, maar wel iets wat mij opgevallen is.

Klopt, omdat zij een makkelijk doelwit zijn, om wat voor reden dan ook. Mensen denken dan: oh daar kan ik makkelijk tegenop, dus laat ik die maar pesten. Niemand pest de grootste/sterkste jongen van de klas, toch?

Het is ook veel kuddegedrag natuurlijk, in de tijd dat ik gepest werd wist na een tijdje niemand meer waarom ik gepest werd, maar Wesley deed het want hij was de stoerste van de klas.

• @wicket zegt in “Kinderen die gepest worden lokken het vaak zelf uit”:

En als het op dat punt komt, kun je doen en laten wat je wilt, maar van die stempel kom je niet meer af.

Daar kom je nog wel vanaf. Door te veranderen en je het kaas niet van het brood laten eten.

• Ze lokken het niet persé zelf uit, maar hebben veelal wel (onbewust) een reden waarom ze worden gepest.

• @chaussettes zegt in “Kinderen die gepest worden lokken het vaak zelf uit”:

Het is een onpopulair standpunt, maar het zijn vaak dezelfde kinderen die steeds maar weer gepest worden. Ook in andere situaties en omgevingen, vaak krijgt hetzelfde kind dezelfde reacties. Nou is dat natuurlijk niet op het goed te praten, maar wel iets wat mij opgevallen is.

ik heb inderdaad op 2 scholen en sport met dit probleem te maken gehad

• Lol, ‘jij gaat niet onder een vechtsport oid dus je vraagt er om om gepest te worden’ .
    Ik vond het al achterlijk klinken maar misschien is het zo duidelijker.
    Te vergelijken met, ‘je draagt een rokje dus je moet niet raar kijken als je aangerand wordt’.

Kinderen (of volwassenen) die gepest worden hebben meestal gewoon een sociale achterstand of een lagere rang in de hiërarchie , wat ze meer vatbaar maakt voor pesterijen. Juist daardoor wordt hun achterstand nog groter dus dat verklaart ook waarom het telkens bij dezelfde types gebeurt.

Als ze onder vechtsport gaan en er opeens tegen in gaan KAN het opgelost worden, maar het kan ook veel erger worden (wat meestal realistischer is).

• Admin

zegt in “Kinderen die gepest worden lokken het vaak zelf uit”:

Lol, ‘jij gaat niet onder een vechtsport oid dus je vraagt er om om gepest te worden’ .
    Ik vond het al achterlijk klinken maar misschien is het zo duidelijker.
    Te vergelijken met, ‘je draagt een rokje dus je moet niet raar kijken als je aangerand wordt’.

Kinderen (of volwassenen) die gepest worden hebben meestal gewoon een sociale achterstand of een lagere rang in de hiërarchie , wat ze meer vatbaar maakt voor pesterijen. Juist daardoor wordt hun achterstand nog groter dus dat verklaart ook waarom het telkens bij dezelfde types gebeurt.

Als ze onder vechtsport gaan en er opeens tegen in gaan KAN het opgelost worden, maar het kan ook veel erger worden (wat meestal realistischer is).

Helemaal mee eens.

• Overigens ik kan begrijpen dat in een 10 jarige geest zoiets wel gezegd kan worden, die missen het grotere geheel.
    Voetbal wordt dan als stoere jongens sport ook gezien, stoere jongens worden niet gepest (en daar ook de link met vechtsport).

• Kinderen lokken het niet uit maar ze hebben een status waardoor ze gepest worden.