Geen paniek: onze jeugd is gelukkig

• Nederlandse jongeren geven hun leven een dikke voldoende. En ze zijn gezonder dan eerdere generaties. Alle paniek over een generatie die diep ongelukkig, fastfood etend zich vastgeplakt aan Facebook zijn onjuist, volgens het CBS, dat gewoon geteld heeft. Een paar conclusies: Het overgrote deel van de jongeren in Nederland is tevreden. Ze roken en drinken minder dan eerdere generaties. Zijn minder vaak werkloos, maken zich minder vaak schuldig aan criminaliteit, zijn minder vaak slachtoffer en gaan minder vaak vroegtijdig van school. ,We hebben ontzettend veel gegevens verzameld, maar als ik het in één zin moet samenvatten: het gaat gewoon heel goed met deze generatie. 85 procent van de Nederlandse jongeren tussen 18 en 25 is tevreden met het leven."

MSN.com

• Wat ik me afvraag is wat stoppen met school hier te maken mee heeft, en wat drank en roken hier te maken mee heeft :thinking:

• @pc-master-race zegt in Geen paniek: onze jeugd is gelukkig:

Wat ik me afvraag is wat stoppen met school hier te maken mee heeft, en wat drank en roken hier te maken mee heeft :thinking:

Door vroegtijdig van school te gaan verkloot je in veel gevallen je toekomst.

Alcohol en drugs kunnen voor schade zorgen en doden. En het wordt ook weleens gebruikt om je zorgen mee weg te spoelen

• @snoetie zegt in Geen paniek: onze jeugd is gelukkig:

Alcohol en drugs kunnen voor schade zorgen en doden. En het wordt ook weleens gebruikt om je zorgen mee weg te spoelen

Dat klopt maar dit gaat over de generatie van 18-25 jaar. dus dan zou het school gedeelte misschien net of nog helemaal niet van toepassing moeten zijn

• @pc-master-race zegt in Geen paniek: onze jeugd is gelukkig:

@snoetie zegt in Geen paniek: onze jeugd is gelukkig:

Dat klopt maar dit gaat over de generatie van 18-25 jaar. dus dan zou het school gedeelte misschien net of nog helemaal niet van toepassing moeten zijn

Enerzijds heb je zeker gelijk, aan de andere kant kunnen mensen tot zeker hun 24e bezig zijn met school (16-20 tot 18-22 vervolgopleiding, HBO na mbo 20-24 + misschien een master, uni 22-24 master). Nu zullen die masters niet bizar veel uitmaken, maar een vervolgopleiding wel.

• @snoetie zegt in Geen paniek: onze jeugd is gelukkig:

Enerzijds heb je zeker gelijk, aan de andere kant kunnen mensen tot zeker hun 24e bezig zijn met school (16-20 tot 18-22 vervolgopleiding, HBO na mbo 20-24 + misschien een master, uni 22-24 master). Nu zullen die masters niet bizar veel uitmaken, maar een vervolgopleiding wel.

Daar heb je gelijk in ja

Log in to reply