KEEN

ggz

• Hallo
    ik ben een man van richting de leeftijd 30 en ik zit met een probleem wat ik zelf niet kan oplossen.
    ik ben woonachtig binnen de geestelijke gezondheids zorg en er zijn een aantal zaken waar ik tegen aan loop die me de afgelopen tijd wat me enorm veel stress geven.
    mijn gevoel is dat ik niet serieus genomen word door de instelling waar ik zit.
    en daarmee bedoel ik mijn behandelaar en begeleiders.
    van de ene kant kan ik ze vertrouwen maar van de andere kant kan ik ze niet vertrouwen.
    dat komt omdat ik zonder enige reden verhuist ben vanuit een begeleid wonen na een kliniek.
    in de kliniek ging het niet goed met me en nu woon ik in een flatje van de instelling.
    wat ik heel hard nodig heb is een psycholoog die ik niet geregeld krijg en waar ik wel recht op heb.
    de psycholoog heb ik nodig voor trauma verwerking en de nare dingen die ik in mijn leven heb mee moeten maken.
    en ik klap dicht ( 2:36u )

( 2:53 )
    ben er weer :(
    nacht dienst heeft me verteld dit niet te doen en ging tegen me te keer doen ik heb het bovenstaande stuk liet lezen
    dat dit het domste idee is wat er bestaat
    sorry dat ik onze afspraak moet breken ( je weet wel )
    kan mezelf beter voor de trein gooien

• @gast123445677 zegt in ggz:

Hallo
    ik ben een man van richting de leeftijd 30 en ik zit met een probleem wat ik zelf niet kan oplossen.
    ik ben woonachtig binnen de geestelijke gezondheids zorg en er zijn een aantal zaken waar ik tegen aan loop die me de afgelopen tijd wat me enorm veel stress geven.
    mijn gevoel is dat ik niet serieus genomen word door de instelling waar ik zit.
    en daarmee bedoel ik mijn behandelaar en begeleiders.

Waarom heb je dat gevoel kun je dat uitleggen?

van de ene kant kan ik ze vertrouwen maar van de andere kant kan ik ze niet vertrouwen.
    dat komt omdat ik zonder enige reden verhuist ben vanuit een begeleid wonen na een kliniek.
    in de kliniek ging het niet goed met me en nu woon ik in een flatje van de instelling.

Wat is de rede dat je moest verhuizen? Ging het slechter met je of is het in kader van de bezuinigingen?

wat ik heel hard nodig heb is een psycholoog die ik niet geregeld krijg en waar ik wel recht op heb.
    de psycholoog heb ik nodig voor trauma verwerking en de nare dingen die ik in mijn leven heb mee moeten maken.

Wat zijn de mogelijkheden om in gesprek te komen met een psycholoog?
    Heb je al contact gehad met een hulplijn?

Zóniet dan heb ik er hier een paar voor je. Met sommige hulplijnen kun je zelfs chatten of whatsappen.

ADF Stichting
    De ADF Stichting (Angst, Dwang en Fobie stichting) is een landelijke patiëntenvereniging die zich inzet voor mensen met angst- en dwangklachten. De kennis en informatie over angststoornissen is nog steeds onvoldoende beschikbaar. Deze site bevat veel informatie over verschillende angststoornissen, de
    symptomen en behandelingsmogelijkheden.

T: 0343 753009 (kosten tegen lokaal tarief) en alleen bereikbaar van ma t/m vrij van 9.00 tot 13.30 uur.
    Website: http://www.adfstichting.nl

Labyrint – in Perspectief
    Landelijke zelfhulporganisatie van en voor familieleden van psychiatrische patiënten
    Telefonische hulplijn, 0900-2546674. Bij deze hulplijn kunt u uw verhaal vertellen of advies vragen aan ervaringsdeskundige vrijwilligers. Het is fijn als iemand even met je meedenkt. Dan sta je er niet alleen voor.
    Er is op deze website ook een mogelijkheid om te chatten.

Website: http://labyrint-in-perspectief.nl/

Korrelatie
    Korrelatie verleent hulp bij psychische en sociale problemen zowel telefonisch als via internet.
    Als je met Korrelatie wilt appen over psychische klachten, voeg dan het nummer 06-13863803 toe aan de contacten van je telefoon en start een gesprek. Dit kan van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur.

Handig om te weten: Dit nummer kun je niet bellen en de hulpverleners van Korrelatie kunnen ook geen foto’s of spraakberichten openen.

Let op: Korrelatie werkt anoniem, maar ziet wel je WhatsApp-naam en telefoonnummer, tenzij je je nummer afgeschermd hebt. Om te voorkomen dat anderen (huisgenoten, familieleden, etc) je telefoon kunnen lezen, raden we je aan de push notificaties uit te zetten. Het kan soms even duren voor je (weer) een reactie krijgt in de WhatsApp. Wil je liever een aaneengesloten gesprek, dan werkt een chat of telefoongesprek het best (zie onze contactgegevens bovenaan de webpagina).

De telefonische hulpdienst: T (0900) 1450 (30 cent pm) op werkdagen van 9.00 tot 18.00 uur.
    Website: http://www.korrelatie.nl

Hulplijn suïcide: 113 online
    Via de telefoon, e-mail of chat kunt u 24 uur per dag vertellen over uw angst, depressiviteit en gepieker.
    Zelfmoord, zelfdoding, niet meer willen leven of suïcide, hoe u het ook noemt, bij 113online kunt u hierover praten. Het is anoniem, vrij en open.

T: 0900 1130113 Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen in de week te bereiken
    Website: http://www.113online.nl/home

Depressielijn
    De Depressielijn van de DepressieVereniging voor alle mensen met klachten van depressieve aard en van gedachten willen wisselen of informatie willen.

T: 0900 – 6120909 (0,10 € pm). Bereikbaar ma t/m do van 13.30 – 15.30 uur en van 19.00 – 21.00 uur; zat van 19.00 – 21.00 uur.
    Website: http://www.depressievereniging.nl

Sterkte en succes.

• Hé wat vervelend man. De persoon boven mij heeft je al hele goeie tips gegeven. Als je je hulp niet kunt krijgen in je huidige situatie, kun je altijd zelf verder zoeken naar hulp verleners. Heb je vrienden/ mensen om je heen die misschien met je mee willen kijken of je extern een psycholoog kunt kijken? Vaak kan je instanties zelf benaderen, en word het vergoed via je basis verzekering. (Ik zelf heb ooit een verwijzing gekregen via de huisarts, kun je misschien ook informeren.)

Ik heb vertrouwen in je, het is goed dat je om hulp vraagt.

Aanmelden om te reageren