HELP! :(

• hoi,
    ik word sinds 2 maanden bedreigt / intimidatie
    kort gezegt
    ik heb contact verbroken met iemand, wat denk ik niet goed gevallen is bij die persoon
    die persoon heeft mijn telefoon nummer af gegeven aan een groep mensen met er bij leugens verteld
    sinds dien word ik bedreigt met de dood
    er worden stenen na mijn huis gegooit
    de situatie is onveilig en ik heb 6 keer 112 gebeld voor nood
    van de 6 keer is de politie maar 2 keer geweest
    en de 2 keer dat de politie geweest is hebben ze vrij weinig gedaan
    ze hebben de schaden aan het huis gezien mijn ID kaart gevraagt en thats it
    meer doen ze niet
    ik weet niet meer wat ik moet doen
    dit is al 2 maanden aan de gang en ik voel me heel naar er bij
    het gevoel dat ik niet gehoord word

daarom doe ik hier een anonieme post
    in de hoop op andere inzichten te kunnen komen
    en hopelijk andere mogelijkheden te weten kan komen hoe ik dit kan laten stoppen

hulp heb ik hard nodig
    tot nu toe laat de staat me in de steek

M.V.G

• Wat heb je gedaan om die persoon zo boos te maken? Waarom heb je contact verbroken? Misschien kun je met die gene in gesprek om het erover te hebben.

Ook kun je overdag bij de politie langs gaan voor een gesprek om te vertellen dat je bedreigd voelt. Denk dat die dan meer kunnen dan dat je de 112 eenheid belt.

• Ik denk dat de politie niet meer kan doen. Een politie kan pas iets doen als ze iemand op heterdaad betrappen.

Is het mogelijk om tijdelijk ergens anders een veilig onderkomen te vinden? Ik weet niet van je huidige situatie maar misschien kun je bij je ouders gaan wonen of bij een vriend. Zodat je even rust kunt nemen en niet midden in de situatie zit. In de tijd dat je daar zit kun je dan andere stappen ondernemen.

Heb je hiervan aangifte op het bureau gedaan? Dit is in veel gevallen veel effeectiever dan de politie naar je huis laten komen. Omdat er dan slechts een situatie omschreven wordt en dat ze niets meer dan dat rapporteren.

• Ook een dossier maken van wanneer je wordt lastiggevallen, door wie en eventueel hoe je erbij voelt.

• Verzamel bewijs van de doods bedreigingen, en ga daar mee na de politie.

• Kun je geen webcam ophangen zodat je de bewijzen kunt filmen en een beeld van de dader(s) hebt?

• Zit er een patroon in de dagen dat ze met stenen gooien? Misschien kun je dan een keer buiten gaan zitten en ze op heterdaad betrappen. Vat ze in de kraag, zorg dat ze niet kunnen ontkomen en bel de politie.

• Lastige situatie. Ik heb ook in zo’n soort situatie gezeten en mijn oplossing was verhuizen. De poliite deed bij mij ook niks meer dan mijn aangifte opnemen maar daar is nooit iets mee gedaan omdat er geen bewijzen waren. Ik kreeg dreigtelefoontjes, dreigSMS-jes, mailtjes, whatsapp berichten, facebookberichten en huisbezoekjes maar dit was volgens de politie niet strafbaar omdat mij niets fysiek werd aangedaan en mijn situatie niet onveilig was.

Ik ben naar de gemeente gegaan of zij iets voor mij konden betekenen maar die stuurde me door naar de politie. Ik met de doorverwijzing naar de politie en daar zeiden ze dat ze niks voor mij konden doen omdat ze de afzender van de SMS-jes niet konden achterhalen omdat er elke keer met een tijdelijke prepaidkaart contact werd gezocht.

Een paar nachten daarna kreeg ik ook last dat men stenen tegen mijn ramen aan wierpen. Hier deed men ook niet veel aan. Nadat ik de politie belde kwamen ze langs, namen de stenen, keken of ik ergens schade had aan mijn huis en gingen daarna weer. Ik kreeg een foldertje waarmee ik contact kon opzoeken met slachtofferhulp zodat ik een praatmaatje kon vinden mocht ik niemand hebben om mee te spreken. Toen viel ik bijna achterover van verbazing. Politie had de bewijzen die tegen mijn ramen geworpen waren in de hand en het enige wat ze te zeggen hadden was dat ik slachtofferhulp moest zoeken. Ik heb ze verzocht mijn woning te verlaten en dat ik het anders op zou gaan lossen.

Het is ongeveer 3 maanden doorgegaan met stenen, flessen en zelfs tuinmeubulair vloog tegen mijn ramen of achter in mijn tuin. Tot er op een nacht stenen door mijn slaapkamerraam werden geworpen vond ik het genoeg en heb ik mijn spullen gepakt en ben ik tijdelijk bij een vriendin ingetrokken totdat ik een huisje had gevonden voor mezelf. Dit duurde gelukkig niet zo lang (9 maanden) maar ik voelde me een stuk veiliger bij haar. Nu woon ik inmiddels al 4 jaar hier in dit huis en er is nog steeds niks gebeurd op dit nieuwe adres. Ik heb ook een ander telefoonnummer en mail adres genomen, ander facebook account zonder mijn achternaam en mijn volledige voornaam.

Het is niet leuk, maar ik heb nu zo veel rust gekregen sinds ik in een andere woning zit. Ik hoop dat jij een andere oplossing vindt maar als dat niet lukt raad ik je aan om indien mogelijk te verhuizen en de rust op te zoeken. Soms is vluchten beter dan het gevecht aangaan. Hier in Nederland hebben daders vrij spel en moeten slachtoffers zichzelf proberen te redden.

• ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de reacties
    heb alles meteen gelezen en in me op geslagen
    ook heb ik een aantal dingen kunnen regelen (dingen die nog gaan gebeuren)
    helaas is de situatie nog steeds onveilig en onzeker
    maar er zit gelukkig wel schot in de zaak
    nogmaals bedankt voor het reageren
    hopelijk word het snel weer leefbaar met de stappen die ondernomen zijn.

• @anoniem1 ik hoop dat je het snel opgelost krijgt

• Net als @Chaussettes hoop ik ook dat jullie een oplossing vinden.

Log in to reply