Partydrug ketamine kan migrainepijn verzachten

• 0_1509288525200_d849105b-42e4-44c5-967c-0bb18a6e5fcc-image.png

De drug ketamine zou mogelijk als medicijn kunnen dienen voor migraine.

De recreatieve drug, die ook als verdovingsmiddel wordt gebruikt, werd gedurende drie tot zeven dagen in een lage dosis gegeven aan 61 mannelijke migrainepatiënten, meldt The Telegraph.

Voordat zij het medicijn toegediend kregen moesten de patiënten hun hoofdpijn beoordelen met een cijfer. Gemiddeld werd er een 7,5 toegekend aan de pijn (op een schaal van 1 tot 10).

Na afloop van het onderzoek was het cijfer gedaald tot een 3,4. Volgens de onderzoekers werden op de vierde dag van de ketamine-infusie de laagste pijncijfers geregistreerd. Driekwart van de patiënten ervoer na het behandeltraject minder pijn. Ook hadden zij weinig last van bijwerkingen, zoals hallucinaties.

Volgens dokter Eric Schwenk zijn de onderzoeksresultaten bemoedigend en heeft ketamine potentie om als medicijn te dienen voor patiënten die geen baat hebben bij bestaande migrainemedicijnen. Verder onderzoek is hiervoor nodig, omdat deze studie alleen in kaart heeft gebracht welke effecten ketamine heeft op de korte termijn.

Depressie
    Momenteel zijn er ook onderzoeken gaande waarin ketamine wordt getest als depressiemedicijn. De drug, die in de jaren zestig werd ontdekt, werd aanvankelijk gebruikt als verdovingsmiddel voor mensen en dieren. Het zorgt ervoor dat zij wakker blijven, maar niet reageren op pijnprikkels. In lagere doseringen wordt het ook gebruikt als recreatieve drug, die mogelijk verslavend kan zijn.

Het onderzoek werd uitgevoerd in het Thomas Jefferson University-ziekenhuis in Philadelphia en de resultaten zijn bekendgemaakt tijdens het jaarlijkse American Society of Anesthesiologists-congres in Boston.

NU.nl

• Blogger

Sowieso, want ketamine is een paardenmiddel. Letterlijk. Hier worden grote dieren mee platgelegd als ze onder narcose moeten.

Ik denk alleen dat mensen dit snel gaan misbruiken, ook al betreft het een lage dosis. Al zit er maar 1 mg in, 1 doosje pillen kan zo een werkbare dosis zijn

Zo kun je makkelijk die shit opsparen, uitkoken en doorverkopen lijkt mij

• @snoetie zegt in Partydrug ketamine kan migrainepijn verzachten:

Sowieso, want ketamine is een paardenmiddel. Letterlijk. Hier worden grote dieren mee platgelegd als ze onder narcose moeten.

Ik denk alleen dat mensen dit snel gaan misbruiken, ook al betreft het een lage dosis. Al zit er maar 1 mg in, 1 doosje pillen kan zo een werkbare dosis zijn

De prijs net zo duur maken als de waarde van de drug zodat deze methode zinloos is.

• Blogger

@vink zegt in Partydrug ketamine kan migrainepijn verzachten:

@snoetie zegt in Partydrug ketamine kan migrainepijn verzachten:

De prijs net zo duur maken als de waarde van de drug zodat deze methode zinloos is.

Maar migraine is chronisch, dus of de mensen kunnen het niet gebruiken want het is te duur, of het wordt vergoed door de verzekering.

Daarbij, als de prijs even duur is, zal de illegale prijs net iets goedkoper zijn, zodat zij meer klanten trekken.

• @snoetie Denk dat dit het risico is met veel medicatie, zie bijvoorbeeld Ritalin. Maar dat moeten we maar gewoon voor lief nemen, want de mensen die het wel erg nodig hebben zijn het dubbel en dwars waard

• Blogger

@chaussettes zegt in Partydrug ketamine kan migrainepijn verzachten:

@snoetie Denk dat dit het risico is met veel medicatie, zie bijvoorbeeld Ritalin. Maar dat moeten we maar gewoon voor lief nemen, want de mensen die het wel erg nodig hebben zijn het dubbel en dwars waard

Met Ritalin kun je niet in een k-hole terecht komen als je teveel neemt.