Wist je dat 9 liter whiskey helpt tegen menstruatiepijn?

• Voor een groot deel van de vrouwen in ons land is de menstruatie een maandelijks terugkerende hel. Buikpijn, misselijkheid, jeukende vagijns en stemmingswisselingen maken je maandelijk feest er niet makkelijker op. Ook Marcel Jansen (met een s) (24) uit Fabeltjesland had veel last van haar menstruatie. Zij ontdekte een middel om de pijn te verzachten.

menstruatie.jpg

Als ik ongesteld was, lag ik letterlijk en figuurlijk krom van de pijn. Ik kon niet werken, niet eten en was altijd super chagrijnig. Hierdoor ben ik ook in de uitkering gegaan. Toen ontdekte ik whiskey. Sindsdien gaat mijn menstruatie ongemerkt voorbij, zegt Marcel.

Tijdens haar menstruatie slikt Marcel negen liter whiskey bij de lunch. Meestal val ik dan vanzelf in een soort van coma. Ik word pas weer wakker als die nare dagen achter de rug zijn, vertelt ze.

Toch waarschuwen artsen voor de bijwerkingen van negen liter whiskey. Volgens oogarts Tibeau is acht liter wodka zeker geen wondermiddel. Je voelt minder van je menstruatie, maar je kunt er vervelende hoofdpijn van krijgen, aldus Tibeau. Het is verstandig om je huisarts te raadplegen vóór je negen liter whiskey drinkt.

En erna ook.

• Heb hem ietsjes aangepast