KEEN

Wanneer gaat een grap te ver?

• Gisteren was ik radio aan het luisteren (3fm) en kregen ze een aantal sms’jes binnen van mensen die miljoenenjacht aan het kijken waren, die naar het verkeerde nummer win hadden gestuurd. (bij dat programma moet je dan een sms’je sturen en maak je kans op 10.000€)

rtl1.jpg

Nou belde ze nummers op, en deden ze alsof de ander gewonnen had. Misschien grappig op papier maar persoonlijk vond ik het smakeloos. Want dan was de andere persoon helemaal blij, zelfs adres gegevens werden gewoon genoemd tijdens de uitzending van deze persoon, en de diskjockey deed uiteindelijk maar dat het een fout was ofzo, want hij wist ook niet meer wat ie moest doen, nu mensen het serieus namen. Het was echt het meest ongemakkelijke stukje radio wat ik ooit gehoord heb.

Heb jij wel eens grappen meegemaakt die eigenlijk te ver gingen? Of juist totaal niet leuk waren?

• 3fm heeft sowieso onsmakelijke humor. Maar met deze actie hebben ze een nieuw dieptepunt bereikt.

• Grappen gaan pas te ver als ze iemand pijn doen.

@zigzag zegt in Wanneer gaat een grap te ver?:

3fm heeft sowieso onsmakelijke humor. Maar met deze actie hebben ze een nieuw dieptepunt bereikt.

Mee eens

• Ik ben van mening dat er over alles gelachen mag worden (en dat dat ook echt gebéurt). Zwarten, blanken, gehandicapten, oorlog, aanslagen, noem het en ik geef je er een grap over. Een UUR na de aanslag van de WTC-torens circuleerden er al grappen op het internet. Humor relativeert en waar staan we zonder relativering? Nergens.

• Er is een plafond aan humor. Als mensen er last gaan hebben dan is het geen humor meer.

• Grappen maken kan
    Als het te ver gaat of over ziekte
    Dan gaat het te ver

Aanmelden om te reageren