Gio (41) haalt, voor de ogen van Elise (14), penis uit zijn broek tijdens een treinreis

• Doodsbang is Elise (14) als de man die tegenover haar in de trein zit, haar zijn penis laat zien. Geschrokken appt ze haar moeder, die direct de politie inschakelt.

Elise is angstig want er is, buiten hen tweeën, niemand anders in de coupé. Gio moet zich verantwoorden voor schennis van de eerbaarheid. LINDAnieuws tekent de rechtszaak op.

PEDOFIELE VERKRACHTER
    ‘Hij laat zijn lul zien en hij blijft maar naar me kijken’, schreef Elise aan haar moeder, waarop zij de politie inschakelde. “Ik dacht dat er een pedofiele verkrachter tegenover me zat”, herinnert het meisje zich in de rechtbank. Ook weet ze het geslachtsdeel gedetailleerd te omschrijven: “Hij had een piercing door zijn eikel.” Deze informatie klopt met de feiten en voor verdachte Gio valt er dan ook niet veel meer te ontkennen, al doet hij nog wel een poging.

GEEN ONDERBROEK
    “Ik had een heel kort broekje aan,” verklaart de verdachte. “Daaronder droeg ik geen onderbroek. Het kan zo zijn dat mijn penis door één van de broekspijpjes is geglipt terwijl ik sliep.” Verder weet hij zich van de treinreis niet meer zoveel te herinneren. “Alleen dat ik in Gouda in de trein stapte en in Rotterdam werd aangehouden door de politie.”

TIENDE KEER
    Volgens Gio is er geen opzet in het spel, maar daar gelooft de rechter niets van. “Het is de derde keer dat u voor de rechter moet verschijnen voor een soortgelijk feit. Daarnaast bent u al minstens tien keer in aanraking gekomen met de politie voor schennis.”

DRANG
    De 41-jarige verdachte zit voor over gebogen op zijn stoel. Zijn schouders hangen naar beneden. “Ik begrijp dat het moeilijk is om erover te praten”, spreekt de rechter hem toe. “Zeker op een openbare zitting. Het gaat hier om een drang die moeilijk is te weerstaan.”

SCHRIK AANJAGEN
    Wat de rechter wel van Gio wil aannemen is dat hij mensen geen schrik wil aanjagen. Wie Gio voor het eerst ziet, ziet een nette, ietwat bescheiden man die zijn leven goed op orde lijkt te hebben. Líjkt, want al jaren loopt hij bij een psycholoog. Die helpt hem om zijn innerlijke drang om zijn geslachtsdeel te laten zien, te bedwingen. “Vooral als ik middelen gebruik, verlies ik de controle”, geeft Gio toe. “Dan laat ik mijn broek zakken.”

VOORUITGANG
    Volgens het psychologisch rapport is er sprake van vooruitgang en is de kans op recidive klein. Dat lijkt de rechter stug. “Volgende maand staat er alweer een zitting gepland voor een voorval dat zich recent heeft voorgedaan.”

UITSPRAAK
    De vraag die de rechter, de officier van justitie en Gio’s advocaat bezig houdt is: welke straf gaat het probleem van de verdachte oplossen? Een boete heeft hij in het verleden al eens gehad, die heeft blijkbaar niet geholpen. Ook de eerder opgelegde taakstraf haalde niet veel uit. “Ik heb geen andere keuze dan u een gevangenisstraf op te leggen”, oordeelt de rechter. En dat doet hij dan ook. Gio moet voor een week de gevangenis in. Verslagen loopt hij naar buiten.

Namen van verdachte en aangever zijn gefingeerd.

Bron: LINDAnieuws

Log in to reply