Mijn vriendin snapt geen hints

• Ik zit met een probleempje.

Mijn vriendin snapt geen hints die van romantische of seksuele aard zijn. Als ik bijvoorbeeld haar over de schouder wrijf en vraag of ze mee gaat douchen. Dan reageert ze stomverbaasd ‘‘maar je wilde samen met mij gaan slapen.’’ Ik bedoel met samen slapen ook dat we romantisch kunnen knuffelen en dat we elkaar verwennen. Ook als ik alleen in mijn boxer op de deken ga liggen dan nog snapt ze de hint niet.

Als ze de hint niet snapt dat neemt dat mijn lust weg en heb ik er ook geen zin meer in. Ik kan er met haar niet over praten want dan krijg ik te horen dat ik alleen maar aan seks denk.

Wat moet ik doen?

• Ik denk dat ze de hints misschien wel snapt maar het gewoon weg niet zoekt. Je moet het hier prima over kunnen hebben, maar wees wel geduldig en heb begrip voor haar. Wellicht is het een gevoelig punt. Als ze het er dan nog steeds niet over wilt hebben moet je jezelf afvragen of je überhaupt met haar kunt praten

• Probeer er met haar over te praten. Als je niet met elkaar kunt praten stapelen de dingen elkaar op en dan krijgen jullie geen duidelijkheid meer van elkaar. Probeer duidelijk naar elkaar te zijn en praat met haar.